Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

marți, 26 iulie 2016

Cum te cheamă, pui de dac? Hildegunde!

Ză big day, gardă. Sâmbătă. Tanti cu ceva infecție, îi scriu frumos antibiotic și antalgice, o trimit la medicul de familie să îi scrie rețeta (care medic o și trimisese în spital pentru investigații, sonografie, laborator etc.). Peste juma' de oră revine în urgență să întrebe dacă astea sunt pastilele ce i le-am prescris - nu erau alea. Că de ce medicul de familie i-a prescris altceva? De unde să ghicesc eu? Zic, poate lui i-ați spus ceva ce mie nu mi-ați spus? (N-ar fi prima oară când se întâmplă). Cică nu. Și că ea se duce să facă scandal la colegu'. No du-te, maică, dacă n-ai găsit mod mai frumos de a-ți petrece ziua, o fi închis la biserică. Oricum eram cam supărată pe colegu', în sensul că dacă tot îmi trimiți pacienta la investigații de urgență, la ce pisicii îi schimbi tratamentul recomandat de mine cu unul indicat pentru alt diagnostic? Că asta putea să facă fără să mă implice pe mine în problemă.
Ceva ore mai târziu, iar apare tanti: dacă alea sunt medicamentele prescrise de mine. Din nou, altele, da' nu aceleași :)). Mă crizez masiv, dau telefon la colegu' să-mi vărs năduful. Verificăm în computer diagnostice, investigații, toate prostiile. Nu băteau de nici o culoare ale mele cu ale lui. El începe să se înfurie, eu la fel, discuția lunecă pe o pantă așa, mai negativă, implicând ceva dubii reciproce asupra competențelor medicale ale interlocutorului. Zic, băi nene, ia amu' o investigat-o șefu' nost ăl mare pe tanti a ta cu ecografu', di ce nu mă crezi că n-are ni'ca cu "fiara"? Nu pietroaie, nu colecistită, nu dureri, nu nimic. Nu și nu, că la el pe foaie e trecută o piatră unică la fiere, și analizele arată colecistită... Să fac una bucată depresie, nu alta. Zic, dacă n-ai nimic de făcut chiar acum, mută-ți fizicu' încoace (de la parter la etajul 2), să punem ecografu' pe muiere să ne convingem împreună (bate cearta la telefon, doh!). Acceptă. Vine. Punem ecograful. Nici o piatră. Eu deja jubilam. El îmi arată calm sonografia făcută de șef, unde scrie negru pe alb "colecistită, concrement dimensiune...". Rândul meu să-mi pice fața, șefu' îmi telefonase că tanti nu are colecistită (prin urmare nu necesita internare), asta scrisese și în computerul nost'...
Ne ocupăm cu confruntatul docomentelor, literă cu literă. Nimic. Numele, data, numărul de pacient, toate corespundeau. Zic: ia să trecem încă odată cardu' lu' tanti prin cititor, așa, de distracție, să vedem ce scuipă computerul. Să dau în dambla, că scuipă colecistita atestată de colegu'! Ne bulbucăm amândoi: la mine nu, la el da, wtf?
O luăm la rost pe tanti: pietre la fiere? Nu, șefu'-i zise că nu are. Or fi crescut de azi dimineață? Că și verișoara ei are pietre la fiere, una da și una nu, așa grăit-a șefu' de dimineață când fuseră la el. "Fuseră", adică amândouă? întreb, eu neștiind decât de o singură pacientă văzută de șef în acea zi. Da, amândouă. "Și v-a investigat pe amândouă cu ecograful?". Yep. Mă uit la cardul lu' tanti, colegul între timp deja punea întrebarea: "Și cum o cheamă pe verișoara?". Evident, numele de pe card (inclusiv prenume identic! Am mai întâlnit la persoane mai în vârstă înrudite, am avut cumnate cu aceleași nume, tot soiul de coincidențe ale datelor de naștere, o mulțime de încurcături de genul). 
Mystery solved! Tantile își încurcaseră la plecare cardurile de sănătate.

LE: Si cea cu colecistita plecase frumos pe picioare acasa, cu indicatia de a se prezenta la alt spital, ca noi inchidem. De-aia nu primise tratament de la noi.

3 comentarii:

  1. Ioooi! Parca e poveste de Romania! :)) Bine ca s-a rezolvat pana la urma!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca istorii de genul se petrec peste tot, mai ales unde e multa birocratie si milioane de hartii, carduri, inregistrari, dezregistrari.

      Ștergere