Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

marți, 14 iunie 2016

Ultima gardă

Mi se închide spitalul. Nah, incorect gramatical, că spitalul nu îmi aparține, eu sunt (încă) doar unul dintre cei 116 angajați actuali. Până la final de iulie, oficial, sau mai repede - depinde din ce moment anume nu vom mai putea acoperi gărzile, dacă își ia toată lumea restul de concedii.
Vineri am primit vestea. Bine, se știa demult, dar unii păstraseră o fărâmă de speranță.
Chirurgul șef și anestezistul șef, plus vreo 3 gealați de la sala de operații au plâns în direct la adunare, să nu mai vorbim de asistente. Eu m-am abținut (cu greu), că mi se părea oarecum deplasat să bocesc, nu-s acolo de o veșnicie, ca ei, nu mi-i periclitată existența, îmi găsesc mâine alt job în domeniu etc. Dar îmi pare rău: după oameni, după loc, după atmosferă, după drumul spectaculos până acolo, după colegii cu care am lucrat în echipă, fără certuri interminabile pe gărzi, concedii, investigații, după amândoi șefii mei de pe interne, fiecare super cool în felul său, fără ifose și hachițe, centrați pe pacient la modul uman.
Da' n-am plâns în gardă, doar i-am consolat pe alții.
Sunt mulți care rămân pe drumuri cu familie cu tot, în vârf de munte, fără mari perspective la un job în regiune, fie din cauza vârstei, fie a calificării. E o zonă întinsă care rămâne fără spital, fără UPU, fără stația de Salvare. Vara merge, vin Salvări din vale, oamenii se mai deplasează cu mașinile proprii, să zicem... dar iarna??? Iarna, noaptea, pe zăpadă, drumurile sunt impracticabile, iar eu una nu am văzut Salvare cu plug. Plugurile le vezi pe autostradă, rar ajung sus înainte de 6-7 dimineața venind din vale. Elicopterul nu poate zbura în zonă cam 1/3 din zile, din cauza condițiilor meteo, și oricum e o iluzie să deservești 90.000 de oameni cu două elicoptere, primul accident auto pe serpentine cu mai mult de 4 victime depășește clar capacitatea.
De ce se închide? Cică pierde concernul bani. Atenție, concernul, nu spitalul! Mă rog, e puțin mai complicat, vreau doar să subliniez că atâta dispreț și nepăsare față de angajați nu am mai întâlnit. Totul ambalat politicos, desigur. 
Încă 6 săptămâni și spitalul e istorie. 

2 comentarii:

  1. Oooof! Imi pare rau! :( Sper, totusi, sa se aseze lucrurile si pentru tine si pentru toti cei implicati, intr-un mod favorabil... Am trecut si eu pe aici, inca mai tanjesc dupa, mi-a placut mult...

    RăspundețiȘtergere
  2. Trist! Sper sa se rezolve intr-un fel.

    RăspundețiȘtergere