Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

luni, 8 februarie 2016

Fasching 2016 - costumul de viking

Mai mult sau mai puțin autentic, acesta este:


Mi-a luat ceva să cos de mână cămașa, materialul se deșiră, trebuie asigurat constant cu cusătură, e elastic, e cu paiete... mă rog, deși n-a fost cea mai inspirată alegere, își îndeplinește scopul. Nici finisajele nu sunt chiar ok, destul de grobiene, dar cum va fi purtată maxim de 3-4 ori (din cauza mărimii, și pentru că mă aștept să sufere deteriorări serioase în procesul de purtare) sper să mi se ierte. Aceeași problemă cu finisajele de la pelerină, nu am avut nici timp, nici chef să le migălesc. Să presupunem că nici doamnele vikinge din Evul Mediu nu se încurcau în finețuri de astea :)). Cred că mai bine tricotam cămașa, ar fi ieșit mai repede, mai distractiv (pentru mine) și era mai ușor de adaptat pe dimensiunile copilului. De reținut pentru următorul Fasching, când NU voi mai produce singură costumul nici dacă stă pisica în mustăți! 

Apoi, să nu uităm că am în casă două genii artistice, care au inscripționat sabia cu carioci permanente, din soiul CD-Permanent Marker, de a trebuit să o șmirgheluiesc. Nu de alta, dar să nu creadă educatoarele că inscripțiile sunt satanisme, islamisme sau înjurături românești. Ceva pete mov și albastre, precum și urme de pix tot au supraviețuit, ziceam că sunt rune :)). Ca norocul că am salvat scutul de la ilustrare, ar fi fost imposibil de readus la starea inițială.

Super coiful e ceva ieftinătură de plastic, i-am adăugat un șnur elastic, sper să nu se spănzure cu el. Altfel îl pierde după 5 secunde în focurile bătăliei. Am scris și numele pe toată recuzita, e incredibil cum poate grădinița să înghită lucruri, pentru ca apoi nimeni să nu le mai recunoască în lăzile de la intrare.

Inițial mi s-a urlat sus și tare că nu sunt doriți dragonii pe cămașa de zale și pe mantie, i-am explicat cum e cu semnele de recunoaștere în luptă, cum că are dragoni și pe scut și pe sabie și pe coif, mha, am cusut până la urmă orătăniile de costum, că îi plac, că nu. Mai dăm o bluză roșie ca lenjerie de corp, pantaloni de trening foarte închiși la culoare și gata. Pelerina se prinde cu arici - n-am avut decât negri și albi, negri par mai ok. Ca norocul că sunt autocolanți, ar fi fost teroare să îi mai și cos.

Am renunțat la curea, încurcă masiv, copilul n-a agreat-o deloc. Am renunțat și la a croșeta sau tricota bărbi, codițe și alte accesorii faciale care arătau bine în poză, tot din motiv de incomoditate la purtare.

Ceilalți copii au avut costume cumpărate, spre deosebire de anul trecut, când multe erau confecționate de mână. Altă grădiniță, alte obiceiuri. Și educatoarele erau costumate corespunzător: una în călugăriță, una în vrăjitoare :)). Sper să obțin și niște poze, sunt prea nostime ca să nu le postez.

Aici, detaliile:

Pelerina cu arici și dragon croșetat. Se observă tivul cam din topor în partea stângă.


Cămașa de zale cu dragon croțetat - tivul de jos puțin cam strâmb, dacă îl făceam drept se încrețea nasol materialul pe cusătura laterală din stânga. La purtare nu se observă. 


Detaliu cu dragon croșetat, se pot observa și paietele (”zalele”)


Coif, scut, sabie (cumpărate!)


6 comentarii:

  1. Felicitarile mele! Eu n-as avea atata rabdare! Chiar ma intreb cum o sa facem cu costumele pt serbari, cand va fi cazul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cumparate, inchiriate sau facute la croitor, dupa caz. Crede-ma, e mult mai ieftin, si la timp, si la nervi. Nici eu nu voi recidiva.

      Ștergere
  2. Fata mea draga, dar ti-a iesit foarte fain!! NU mai cauta nod in papura,ca totul arata super! Io nu cred ca as avea nervi sa stau sa fac asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Raspuns de mama :). Observatie corecta, se face cu multi nervi si prea putin elan creativ :)).

      Ștergere
  3. Nu pot spune decat: wow!
    si iar: wow!
    imprefecte sau nu..wow, sunt facute de tine.
    wow!
    :))

    semnat: una cu doua maini stangi cand vine vorba de cusut-croit-crosetat..si cam orice care nu contine cuvinte gen surubelnita,patent,ciocan:)))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lasa, ca si eu mi-am dorit bormasina de aniversarea de 1 an a intalnirii sotului :)). Am primit, dar o foloseste el, intre timp eu mi-am cumparat masina de cusut si multe, enorm de multe ate :)).

      Ștergere