Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

marți, 19 ianuarie 2016

Fasching - anul doi

După succesul nemăsurat de anul trecut, iar m-a pălit inspirația să realizez cu mânuțele mele un costum pentru copilu' ăl' mare cu ocazia lu' Fasching, carnavalul nemțesc de dinaintea Postului Paștelui. Tema actuală: Evul Mediu. Mda. Deloc ofertant pentru băieți (pentru fete încă nu m-am gândit, că nu deținem, dar parcă nici pentru ele). Adică ce pot fi ei decât cavaleri, seniori, regi etc., doar nu o să vrea nimeni să fie țăran sau călugăr. Să nu mai vorbim de super glorificarea duelurilor și turnirurilor (competiții sportive... Aha), a cruciadelor (mă întreb cum abordează subiectul politically correct la grădiniță!). 
No bun. Am găsit într-o carte de istorie pentru copii o poză frumoasă cu un viking (mijloc) și explicația migrației lor prin Europa, mai clar formulată decât în toate manualele școlare de istorie pe care le-am citit eu din doască în doască în gimnaziu și liceu (da, într-atât de nasol mă plictiseam!). Deci varegii erau neam de vikingi. Bon. 

Am găsit la magazinul alimentar (!!!) o cască de-asta minunată cu coarne, am dat pe Ravelry de mai multe modele de cozi și bărbi vikinge tricotate, sabie și scut avem deja, la fel o pereche de pantaloni de pijama (cred că negri, nu verzi), precum și o curea de-a lui tati. Rămân de confecționat mantia (la noi verde fosforescent) și cămașa (de zale?). Papuci: cipici negri de gimnastică, voi coase un mic dragon croșetat pe fiecare. Bluze roz (really???) nu ținem, o să-i dau una roșie sau albă, vedem care se potrivește mai bine. 

Pentru mantie am găsit un material kitchos de numa', verde fosforescent cu sclipici or something, arată ca o piele de șarpe fără solzi. Pfoa, m-am gândit eu, ce de efect va fi cu o stemă cu dragon roșu cusut pe spinare! Dragonul l-am croșetat rapid după alt model de pe Ravelry, o să-l pozez când e gata costumul, nu dau spoiler :). Da' mantia... aoleu și vai de capul meu! Materialul e elastic, se coase greu la mașină, se trage, rămâne cu urme urâte dacă desfac cusătura... o oroare, mai ales că eu chiar așa de bună la cusut nu sunt (bine, trag frumos un tiv, dar nu ”croitoresc” în adevăratul sens al cuvântului). Ok, am cusut de mână tivul, perfect nu e, dar ține. Urmează să îmi sfarm mintea cu sistemul de prindere al minunii, astfel încât să nu sugrume copilul dacă se trage, dar nici să nu se desfacă singură din mers. 

Pentru ”zale” am cumpărat altă oroare de material, pare tricotat de mașină, cu auriu și negru și gri, și paiete printre. Nu știu cum sună, dar efectul optic chiar e de zale :). Evident că se deșiră la capete, curg ochiurile, plouă cu paiete de câte ori îl manevrez, ceea ce mă obligă să lucrez numai când doarme toddlerul, fascinat prin definiție de orice face mă-sa și de orice cade pe jos. Iar paietele nu sunt comestibile. Când l-am cumpărat nu știu ce socoteli mi-am făcut, dar ulterior am constatat că nu sunt valabile, deci mda, trebuie tăiat materialul în două, tivit 4x2 și cusute părțile să semene a tunică. Tivurile sunt destul de groase, cusătura amenință să fie oribilă. Și de asemenea nu merge la mașina de cusut, paietele naibii se agață de ac după trei-patru pași. A trebuit să trag un fir de siguranță printr-un rând de ochiuri, să croșetez câteva care se deșiraseră urât, ca să stabilizez ansamblul înainte de a-l putea prelucra. O plăcere! Dar va avea copilul costum handmade? Va avea. 

Posibil ca lui să îi fi plăcut mai mult un costum de cavaler de la magazin, din nefericire nu prea găsesc numărul lui, majoritatea sunt mici mici, pentru pitici (iar noi conducem uriași, după toate criteriile). De asemenea, nu pare să îl intereseze din cale afară tot circul cu costumele și cu Fasching, dar dacă-i poruncă de la educatoare, va merge costumat. 

Stay tunned for more! 

4 comentarii:

  1. Dupa ultimii doi ani cand a vrut sa fie costumat in ... tractor, apoi in ... copac (da, da, le-am realizat pe amandoua :))) anul asta speram sa aud politist sau pompier sau spiderman. Nu, nu, ar fi fost prea usor. Vrea sa fie astronaut in tractor :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce fain, copilul are imaginatie! Aici avem "tema", cel mai adesea pe gradinita sau pe lantul de gradinite, si costumul trebuie sa se incadreze. Bine, timp de o luna numai activitati pe baza temei fac (in eventualitatea ca fac ceva, in sensul de mai mult de un panou pictat de educatoare). Oricum anul asta e ultimul cu costum home made, daca incep sa lucrez nu voi mai avea nervi si timp pentru aberatii, comandam pe Amazon in functie de tema si gata. Astronaut in tractor... Sunt foarte curioasa ce iese :)).

      Ștergere
  2. Minunat. Al meu e indian de doi ani, cumparat gata ca nu sunt asa de creativa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ar fi sa incapa si al meu in costumul de anul trecut! Dar nu e cazul. Si nici nu bate "tema" - te pui cu "tema"??? In fiecare an, alti bani, alta distractie. Macar el spre sa se distreze mai bine ca mine :)).

      Ștergere