Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

vineri, 18 septembrie 2015

Iepurașul violet

Povestea cu iepurașul violet mi-o spunea mama în copilaria mică. Am tot vrut să scriu despre ea, dar am constatat cu tristețe că îmi mai amintesc doar titlul și o imagine-două care au persistat peste ani în memorie. Îmi plăcea la nebunie povestea asta, am visat-o în timpul anesteziei cu eter de la operația de amigdale la 4 ani jumătate (cât are acum fiul meu cel mare, jeeez!). 

Însă pot reproduce multe întâmplări de-ale celor două mămăruțe - alt serial de povești de-ale mamei, de data asta pentru mine și pentru fratele meu. Nu mai știu cum a început serialul, cred că într-o seară  de iarnă în care se luase curentul, cum au fost atâtea înainte de '89, sau poate pentru că mama nu voia să ne citească fix în seara cu pricina vreo poveste, în speranța că vom adormi mai repede pe întuneric și va apuca și ea să recupereze ceva din nesfârșitele treburi casnice sau sarcini extra de la job. Știu doar că ascultam încă amândoi poveștile cu mămăruțele (care aveau fiecare un număr de buline corespunzător vârstei noastre în ani) când una avea 10 și alta 13 buline. Mama zice că din cauza oboselii nu își mai amintea ce ne spusese cu o seară înainte, prin urmare era mai ușor să inventeze zilnic noi și noi aventuri ale mămăruțelor. Prin urmare, poveștile nu se repetau niciodată. 

Mama ne mai spunea o poveste denumită "Alice în Țara Minunilor", care avea puțin spre deloc de a face cu originalul cunoscut sub acest titlu. Și niște variante la fel de personale ale lui Tom Degețelul (în care apărea inclusiv Ștefan cel Mare, într-un context care acum îmi scapă). Ne și citea destul (chiar a păstrat multe dintre cărțile noastre), dar îmi amintesc mai ales de glasul ei șoptit în întuneric, spunând povești. Nu ne mai săturam de ascultat, necum să adormim, așa cum spera ea :). Uneori adormea ea, și noi o tot trezeam: "Și? Ce s-a întâmplat mai departe?". Atunci rezultau cele mai fantastice aventuri, cele mai originale povești... Mi-aș dori să mi le pot aminti pe fiecare în parte. Auzi, mama? Fiecare cuvânt, fiecare întâmplare cu iz terapeutic a mămăruțelor, fiecare șoaptă. 

2 comentarii:

  1. Macar tu ai ce sa.ti amintesti, mie nu mi.a citit nimeni, daramite sa.mi inventeze povesti! Dar recuperez eu acum, le citesc alor mei, ca de inventat se ocupa ei. Ce.am mai ras ieri cand mi.a povestit Matei, dupa gradi, ca Alba ca Zapada avea un bat pt pitici, ca au trezit.o din somn! :-)) Macar a stiut corect incantatia reginei din oglinda!

    RăspundețiȘtergere