Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

miercuri, 17 iunie 2015

Perle de Viezure (3)

- Pot să vreau să mănânc!

- Unde-i mama și tata câinilor? (101 Dalmațieni)

Mox Iepurino se uită la el ca la soare, în timp ce Viezurino îi confiscă jucăria.
- Dă-i te rog jucăria înapoi.
- Iepurino, poftim broasca ta! zice, și i-o întinde. M-am topit.

Iepurino strănută. Viezurino:
- Noroc și sălătate!

- Mergem la mare cu avionul, declară copilul. 
- După ce termini de făcut caca.
- După ce termini de făcut marea poți să faci caca.

Din ciclul "Eu întreb, eu mă răspund":
- Trenu' merge pe șine. Unde-s șinele? În X-stadt.

- Viezurino foarte somn.
- Vrei să dormi?
- Nu mă dorm, mă odihnesc puțin.

Dimineața, lumină. Viezurele se uită pe fereastră, apoi îmi comunică victorios:
- Se face noapte! Nu merg la grădi când noapte!

Întrebarea preferată, mai nou, e "unde?". Unde-i tata, unde-i Oradea, unde-i România, unde-i televizorul, unde-i "acolo", unde-i "mai lasă-mă cu unde-i ăsta"...

Io către Greuceanu, după ce am culcat Viezurele:
- Vezi că dacă te bagi în pat, ai acolo un elicopter pe care nu l-am putut recupera (pe întuneric, de sub copil).

- Vreau Baghera cu elefanții pe care tigrul cade în vulcan! (Jungle Book II).

Viezurele urlă și face ca toate visele că vrea Fanta din vitrina unui magazin. Nope, nu se poate, avem acasă (suc de portocale naturel, proaspăt stors). Urletele continuă, evident.
Eu: Nu luăm suc și gata. Și oricum nu luăm nimic dacă vei continua să urli.
El, două secunde mai târziu: Mami, am terminat de urlat. Luăm suc. Că am terminat de urlat.
N-am luat. Și nu terminase de urlat :)).

Din subcategoria "mai bine cu melci": se târa prin casă cu perna de alăptat în spinare:
- Mami mami mami mami, uită-te la mine!
- Te rog, nu târâi perna pe jos!
- Mami, io melc!
Deci chestia aia informă reprezentată de pernă era cochilia lui "spirală".  I-am înlocuit-o cu o saltea de sport gata rulată, s-a extaziat. Pe urmă a devenit buldozer și a dărâmat cu respectiva fostă cochilie cam tot ce a prins pe 50 de metri pătrați. Păi să nu antipatizez melcii???

Scap din coșul căruciorului punga cu chifle, vreo două cad în pârâu. Copilul:
- Poftă bună, peștilor!

- Mamimamimamimamiiiii! Ascuțit, în crescendo.
Mă deplasez pe repede înainte de la baie în camera unde lăsasem copiii.
- Ce-i?
- Mami, Iepurino are ochi negri!

Își repetă lui însuși:
- Și tu ai fost mic, o să crești mare! Hai că poți! Da, da, poți!

Clasica "Mami, hai la magazin să cumpărăm bani!"

Citim numere de mașină, în grupuri de două cifre. Mă atenționează că nu e bine, să spun cu mii, de patru cifre. Cu taică-su se distrează înșirând aleator un cârnat de cifre, de mi-e dat să aud de catralioane și bilioane, iar pruncul e tot cu "Citește, tati, citește!".

Scot bebele din scoică, transpirase masiv în costumul de iarnă, era ud pe cap. Viezurino, disperat:
- Mami, uite, e ud! E ud pe cap!!!
- Da, a transpirat.
Pune mâna, îl mângâie aproape cu religiozitate, apoi îi șoptește:
- Iepurino, comoara lu' mama!

Face niște mișcări ciudate între măsuță și canapea, pufnește, râde, își șterge fața făcând "bleah, nu pe cap".
- Ce faci acolo, dragul mamei?
- Înot. În apă. Aici marea!
Alo, salvamarii, se aude? Marea ne-a inundat sufrageria!

Mie mi se apleacă deja, dar fac în continuare pregătire psihologică în vederea unei scurte vizite la medic, fără mari speranțe că va decurge altfel decât precedentele:
- Viezuru' lu' mami, când mergem la doctor, te rog să nu mai urli așa, că nu îți face nimic (trebuie să luăm doar o adeverință, pentru care e necesar un mic control).
Copilul, foarte serios:
- Am urlat deja.
Are dreptate, a urlat deja :)). 

4 comentarii:

  1. :-)) Foarte tare! Eu n.am mai reusit sa notez perle de.ale lui Matei,am incercat sa retin cat mai multe, dar normal ca am uitat la fel de multe, culmea.Eu am niste probleme de genul ce mananca piticii tai, ca am cam intrat in pana de idei. Si a doua: le dai zymafluor sau altceva asemenea pentru dantura? D.ra mea are ceva probleme cica din cauza ca mananca noaptea si avem si varianta de a.i da fluor oral, dar avand in vedere cum si cat trebuie dat, nu ma prea incanta ideea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cel mai tare şi mai tare mi-a plăcut "Iepurino, comoara lu' mama!" :X :D

    RăspundețiȘtergere
  3. aia cu ''hai la magazin sa cumparam bani" o zicea si Becca cind era mica. Ma intreba sa-i cumpar x si ii spuneam ca n-am bani acuma, cumparam alta data. But it's ok mom, we go to the store to buy more money. :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. You made my day ! :-))) Sunt perle minunate pe care vi le veti aminti cu mult drag si nostalgie peste niste ani ! Ce bine ca le notezi, eu am mai uitat din ele si rau am facut ca nu le-am notat la vremea lor.

    RăspundețiȘtergere