Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

joi, 13 noiembrie 2014

Viitorul

Am urmărit dezbaterea de ieri dintre cei doi candidați la președenția României din pat, încercând să-l adorm pe bebe. Fratele lui dormea deja. Și în timpul ăsta m-am gândit doar la ei, la ce am putea noi ca părinți să facem mai bine pentru ei: să mergem la vot, să le oferim o țară altfel decât am cunoscut-o noi, o Românie cu a cărei evoluție să se mândrească, cea de care noi n-am avut parte, opusul celei din care am emigrat.

M-a pălit pe urmă: copiii mei au dublă cetățenie. La majorat vor trebui să aleagă pe care dintre ele o păstrează. Pentru șansa lor de a opta mergem noi acum la vot. Ca ei să aibă posibilitatea de a nu renunța la cetățenia română. Și pentru visul frumos că, odată, poate vom mai avea la ce să ne întoarcem și noi.

Absența de la vot, când ai posibilitatea să îți exerciți acest drept, echivalează cu renunțarea la orice pretenție de moralitate și normalitate a societății. Scârba metafizică față de politică nu ține loc de economie funcțională, nici de justiție, învățământ performant sau sistem sanitar decent. 

9 comentarii:

  1. Foarte bine spus! Ar trebui ca mai multi parinti sa gandeasca asa, mai ales ca tinerii sunt de obicei marii absenti de la vot si este pacat sa lasam doar pensionarii sa aleaga. (Nu am nimic cu pensionarii, doar ca inevitabil ei vad altfel lucrurile si este bine sa ne spunem si noi punctul de vedere.)
    Sper sa poti vota usor in Germania, am vazut ca la primul tur au fost multe dificultati pentru romanii din strainatate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi am nimerit bine in primul tur la Bonn, a fost si vreme faina, cel mare s-a jucat o vreme linistit in curtea consulatului. Problema e ca avem ceva sutici de km de facut, si nu stim niciodata la ce ora ajungem cu pruncii dupa noi. Teoretic, nici macar nu e sigur ca vom putea face deplasarea duminica, din varii motive ce tin de minori. Sau va merge doar unul dintre noi. Oricum, de stat la coada x ore cu copiii e imposibil, si daca ducem frigiderul cu noi.

      Ștergere
  2. Oof! Cred ca e pentru prima data cand chiar nu stiu ce sa fac la vot si asta pentru ca nu-mi place niciunul dintre cei doi. Colac peste pupaza, chiar nu cred ca va fi mai bine, cu oricare dintre ei...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Crenguta draga, nu vreau sa incep acuma polemici electorale pe blog, nici noi nu suntem in culmea fericirii cu minunatii candidati, dar, vorba sotului (ca ma plangeam si eu ca nu imi plac prezidentiabilii): "Nu tre' sa iti placa, nu te culci cu nici unul. Alege cu capul!". Deci m-am spart de ras, saracii copii se uitau la noi ca la urs.

      La modul serios, noua ne convine mai mult neamtul... deh, se vede si dupa tara de emigratie :)).

      Ștergere
    2. :))Ioana, imi place ce ti-a zis al tau barbat:))
      Si eu aleg tot cu capul!! :))

      Ștergere
  3. Intre timp mi-a atras atentia ca insir baliverne pe-aici, ca aleg cu stampila, sa nu ma dau cu capul de buletinul de vot, ca nu lasa urma corespunzatoare :).

    RăspundețiȘtergere
  4. Aş vrea să postez pe fb ce ai scris tu aici, cu link. Pot? Aştept să îmi dai voie sau nu o oră (apoi trebuie să plec), dacă nu zici nimic, postez. Şi dacă nu eşti de acord, şterg cînd aflu că nu eşti de acord.
    Şi noi tot la Bonn am fost. Din păcate, doar un vot, că P. e doar şofer, nu şi român. M-am exprimat minunat, neamţ din născare fiind, nu poate vota şi el la Bonn acum. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Evident ca am vazut tarziu comentariul, dar da, poti sa postezi. Da-mi si mie un tag, te rog. Ne vedem maine la Bonn?

      Ștergere
  5. Ne-am întors. Poate ne vedem prin zonă noastră prin decembrie... :)
    :*

    RăspundețiȘtergere