Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

miercuri, 28 mai 2014

"Sunteți încă aici!?!"

Da, tanti de la brutărie, sunt "încă aici", că locuiesc aici, deci o să ne mai vedem ocazional... Ea voia să spună, burta mea e încă la purtător. Evident, nu o pot lăsa singură acasă... deși mi-aș dori, numai să nu mai aud replici inteligente de genul celor de mai sus. Maică-mea zice că n-am umor. Posibil. Și total adevărat, nu mi se pare amuzant ca persoane străine să mă interogheze din senin cu privire la burtă, când nasc (jeeez, ia amu', să te delectezi tu cu priveliștea), eventual să vrea să și atingă burta (cu sau, foarte rar, fără a cere înainte permisiunea), să îmi prevadă un viitor neguros cu doi băieți, să îmi spună că nu, în burtă nu e un băiețel, ci o fetiță, că băiat am deja (really??? Nu s-a mai auzit de familii cu doi sau mai mulți copii de același sex, sunt eu mai ciudată)... Cred că-mi comand tricou cu "Bombă cu ceas, nu suflați în direcția ei, că explodează" sau ceva... 

Citeam deunăzi pe un grup de mămici, referitor la subiect, cum că o exponentă a speciei "enciclobaba" (termenul aparține mămicii cu postarea inițială, nu e invenție proprie, deși îmi place la nebunie) prezicea o fetiță după forma burții, și pentru că mămica respectivă i-a spus de multiple ori că burtica ei e rezidată de un băiețel, a cerut imperios să vadă sfârcurile viitoarei mămici :)))). Doamne, cred că ori făceam apoplexie, ori îi spuneam să-mi arate ea mie sfârcurile, să "citesc" în ele dacă are cei șapte ani de acasă (chit că se constata și cu ochiul liber că nu-i avea). 

Nu știu cum am reușit până acum să nu îmi vărs veninul pe aici în legătură cu episodul de Paști. Ca în fiecare an, de Paște, biserica organizează și o masă după slujbă, fiecare aduce ce poate și toți se servesc. Eu, cu burtoiul și copilul de mână, încerc să jonglez cu o farfurie de plastic. Un nene băgător de seamă îmi smulge realmente farfuria din mână, pentru că... luasem din greșeală două. Poate luasem și pentru copilul ”de afară”? Între timp, din spatele meu se înghesuie doi gealați să sară peste rând, nu cumva să halesc eu tot și să nu le rămână lor nimic. Liniștiți-vă, ”domnilor”, o femeie gravidă nu mănâncă pentru doi, contrar opiniei generale, pentru că pruncul din burtă apasă în așa hal organele interne încât nu e loc de cantități. Eventual de mai multe mese pe parcursul zilei, dar vreau să văd eu gravida de mijloc spre sfârșit de trimestru trei care poate mânca o porție normală de mâncare, necum două, la aceeași masă, fără să se aleagă cu dureri crunte de stomac (eventual și cu returul celor ingurgitate). Iar un copil de trei ani, să fim serioși, nu reprezintă nici ăla o amenințare pentru resursele alimentare din zonă, necum pentru resursele ”alcoolice”. Singura care aștepta cuminte în spatele meu era o altă mami cu un copilaș de vreo 3-4 ani... Deh, aia știa, biata, cum se pune problema.

De curând, am fost la spitalul meu, cu intenția de a rezolva chestii politico-administrative înainte de naștere, că după mi-e destul de clar că nu voi apuca. Una dintre cele mai dragi mie asistente insistă, în mijlocul holului, pe secție, să îmi ridice tricoul ca să vadă dacă burta mea prezintă vergeturi. M-a bufnit un râs... Nu și pe colega care privea scena. Și presupun că și pacienții s-ar fi arătat șocați.

Nu înțeleg și pace fascinația și încăpățânarea unora de a se afla în treabă cu orice fel de comentarii cu privire la sarcina cuiva. Ok, se vede burta cu ochiul liber. Și??? Dacă nu comentezi tu aiurea, burta tot acolo rămâne. Copilul nu își va schimba sexul, poziția, culoarea ochilor, data nașterii, semnul astrologic sau alunițele doar pentru că unii deștepți nu admit să-și țină gura. Femeile însărcinate și cele cu copii mici par să fie un magnet pentru toți idioții, ținta involuntară a mii de sfaturi nedorite, necerute și a tot atâtea ocheade nelalocul lor. Pentru comentatorii-spectatori: mai bine ați ceda locul în autobuz unei femei însărcinate, decât să o hărțuiți cu întrebări adresate de pe scaun burții ei voluminoase. Mai bine puneți mâna pe cărucior să  ajutați o mamă să urce în autobuz, decât să vă indignați că, dacă nu se descurcă singură, mai bine nu făcea copilul. Și cu tirada asta nu mă refer la cetățenii patriei mumă, ci la populația generală de prin multe locații europene.

Eu una mă consideram feministă, dar nu la modul extrem la care o femeie trebuie să se descurce cu orice, în orice situație. Sarcina e o situație aparte, copiii mici agățați de mame sunt o situație aparte. Respectiv, ambele îngrădesc substanțial libertatea de mișcare a posesoarei. Lucru pe care restul lumii pare să îl ignore. Nu vreau neapărat prioritate la coada de 200 de persoane, deși chiar mi-ar plăcea, aș dori însă să nu mă înghesuie toți și să îmi dea coate în burtă, pe motiv că e prea mare, sau să sufoce copilul mic de parcă nu l-ar vedea. Puțin respect, atât față de mine, cât și de copilul personal - atât cât e el, un boț de om acolo, nu mi se pare nici nefeminin, nici antifeminist.

Precizare: Postul ăsta l-am scris acum vreo 2 zile și avea ceva mai mult sens, între timp am apucat să salvez de pe alt computer o variantă mai rudimentară, am pierdut restul, am rescris, m-am enervat, n-am reușit să recuperez mai nimic din postarea inițială. M-am decis să o public așa, deocamdată.




9 comentarii:

  1. :)) Uite, postul tau m-a ajutat sa gasesc un lucru bun in odihna fortata acasa : nu-mi mai face nimeni nici o remarca si nici un comentariu! Zen absolut! :)

    Curaj, mai e putin si gata… imediat dupa nastere o sa ai parte de "in ce luna sinteti?" de la "binevoitorii" care desi te vor vedea cu un carucior/sling cu bebe de doua saptamini in el, tot pe-ale lor le vor crede!:)

    Tinem pumnii sa fie bine Viezurino, apa sa fi fost microbiologic pura!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apa aia numai pura nu are cum sa fie :)))). L-am vaccinat, sper sa scapam, altfel va fi distractie maxima cu bebe de cateva saptamani si copil mic cu hepatita.

      Ștergere
    2. Si da, abia astept diversele replici binevoitoare de dupa nastere - intre altele, la 2 ore de la nasterea-horror "si urmatorul pe cand?". Cat bun simt iti lipseste sa intrebi asa ceva in momentul ala????

      Ștergere
  2. Oooo, da, uneori chiar nu e loc de cantitati, uneori abia daca intra niste fructe; alta data, intr-adevar, daca intra ceva mai mult, sa vezi arsuri dupa.

    Eu as mai zice sa se uite si cum parcheaza si unde, ca mi s-a intamplat sa n-am pe unde trece cu caruciorul cu Matei.

    Ah, n-ai auzit-o p-aia conform careia cand ai arsuri, ii creste parul copilului? In ultima vreme, asta m-a enervat cel mai tare; avand in vedere ca acum am avut parte de ele inca de la inceputul trim. 2, am inceput sa raspund usor iritata ca sigur ii creste si pe picioare. :))

    Eh, noi sa fim sanatosi. Cum spunea si Romanian hobo, curaj, mai e putin. Eu maine am morfologia de trim. 3, abia astept sa vad cum sta cu masurile, ca daca ma intrebi pe mine, loc nu mai are in coastele mele, nu stiu pe unde o sa se mai bage.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. LOL, ii creste par si pe picioare :))))))))). Asta-i de retinut!

      Pai, nu se mai baga pe nicaieri, de-acuma se pune pe coborat, sau? Teoretic :)). Pe mine nr. 2 nu m-a mai terorizat cu fotbal pe organele interne, doar nr.1. Prin comparatie, burta 1 era mai compacta, burta 2 se infoaie spre exterior de ma depresez cand o vad pe ea intai in oglinda (eu aparand abia dupa cateva secunde). Si acuma mai si atarna, o frumusete. Boah, zilele astea ultime ma deprima :).

      Ștergere
    2. Sper sa n-o apuce coboratul prea devreme, ca si-asa e ea pusa mai jos, cu tot cu placenta. Sa vedem ce mai zice ecografia aia maine. Sper sa nu-i placa prea tare nici zgaltaiala de la tusea mea, cu care m-am pricopsit de la o vreme si de care nu mai stiu cum sa scap. :( Pe principiul oamenii sanatosi racesc vara...

      Nu te deprima, ca nu e cazul, mai bine intreaba-te, daca ai avut arsuri, pe unde i.a crescut par, sa stii la ce sa te astepti si sa te mai si amuzi un pic. :)) Noi pe aici suntem, nu ne grabim, poate se gandeste si bebelinul tau sa vada lumea. :p

      Ștergere
    3. Mai paros ca omul cavernelor oricum nu iese, si daca e baiat nu prea conteaza ca are par pe picioare si pe moaca :). Traiasca arsurile, deci (am avut, mai am, daca nu sunt atenta ce mananca, si uneori chiar in ciuda atentiei).

      Copila sa stea frumos unde-i e locul pana la soroc (aoleu, ma apuca si rimele!!!). Sper sa aveti parte doar de vesti bune la morfologie.

      Ștergere
  3. cind eram gravida cu Becca, ma duc la un baby shower ( din obligatie , ca io nu frecventez asa ceva in general) si matusa sarbatoritei imi zice ea niste treburi d-astea babesti, conform carora o sa am baiat . Si i-am zis verde in fata, ca eu NU cred in asa ceva si ca va fi fata. Mama ce s-a enervat baba!!! mai avea putin cred si ma plesnea LOL S-a rastit la mine ca ea nu se inseala niciodata. Ei na, e un inceput pt toate, I guess? ca uite ce ''baiat '' frumos e Becca mea :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Baba ecograf, ca eco-baba poate sa insemne si altceva :)). Io sper sa nu devin la fel de enervanta si nesimtita cu varsta... Si sa imi amintesc "ce tie nu-ti place, altuia nu face", abtinandu-ma de la comentarii in directia care zile oi avea... Chit ca, daca trebuie, chiar stiu sa umblu cu ecograful :)).

      Ștergere