Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

vineri, 28 martie 2014

Paralele pe meridiane burtoase

Yep, comparație între cele două sarcini. Varianta finală: după naștere. 

1.
2.
Grețuri, mai ales vesperale, matinale deloc, fără vărsături (o singură dată nu se pune), cam până prin săptămâna 17.
Grețuri aproape permanente, cu vărsături, stare generală proastă, depresie, dureri de cap (absente la 1.), privare de somn din cauza primului copil care nu dormea, cam până prin săptămâna 21-22. Și încă trebuie să mă gândesc bine ce să nu mănânc, de exemplu maioneza e de evitat. 

Probleme de digestie (altele): lipsă
Arsuri stomacale, constipație nasoală în primul trimestru. Doar arsuri în trimestrul 3.
Dureri de spate: parcă nu îmi amintesc să fi suferit din această cauză, mai degrabă au apărut după naștere
Deocamdată ok, există, dar le pot ignora. Dispar la schimbarea poziției. 
Dureri de simfiză pubiană: prezente, în limitele suportabilității, mai ales spre sfârșitul sarcinii
Oribile, trimestrul al 2-lea m-au terminat fizic și psihic, trimestrul al 3-lea au dispărut de la sine!!!  Nu că mi-ar părea rău după ele, sper să mă scutească în continuare! 

Somnolența de prim trimestru înlocuită de insomnii oribile în trimestrele 2 și 3. Practic mi-am petrecut nopțile mișunând prin casă și zilele într-o stare vecină cu coma, neputând să dorm cât ar fi trebuit, ba suna poștașul, ba telefonul, ba aveam programări...

Insomnii: nu atât de pronunțate și mai puțin enervante, având în vedere că dacă nu dorm chiar ajung să mai recuperez din nefăcutele de peste zi.

Edeme și parestezii la mâini - astea din urmă au ținut cam 4 luni după naștere.

Parestezii: deocamdată lipsă la apel, sper să dureze. Edeme: minime, în special dacă mă apucă hărnicia și petrec mult timp în picioare.

Copil extrem de activ încă înainte de jumătatea sarcinii, mișcări largi, bruște, de-mi sărea burta dintr-o parte în alta spre stupoarea publicului spectator.
Cu dimensiuni la limita superioară a normalului.

Copilul: activ, dar nu ca și fratele, parcă nu-l deranjează organele mele interne, nu ține să le extermine, pare să încapă mai bine în bazin, în ciuda faptului că e MARE, peste dimensiunile maxime pentru săptămâna de sarcină.
26kg plus, datorită unei pofte de mâncare supradimensionate (nu am încercat să mănânc pentru doi, pur și simplu nu reușeam să mă satur)

Greutate: comparativ mai puține kg la săptămâna de sarcină similară, urmează să vedem la final. Ca apetit, mai rar poftă de dulciuri, salatele sunt preferatele mele (nu că aș arăta de parcă doar cu așa ceva mă hrănesc(. 

Probleme masive de respirație din cauza burții, undeva între 30 și 36 de săptămâni, probleme cu aplecatul (legat șireturi – error)
Burta: mai joasă, nu mai cauzează probleme de respirație, leg șireturi, încalț și descalț copil de x ori zilnic, urc și cobor trei etaje de y ori… În schimb, pare mult, mult mai mare la exterior. 

Stres pur, de la concepție până la naștere, din diverse cauze mai mult sau mai puțin obiective.

Stres: nu din cauza sarcinii. Ne-am mutat, renovăm, avem ceva procese pe rol – subiectiv însă mai puțin stres perceput. Poate și pentru că știam aproximativ la ce să mă aștept, chiar dacă nu există paralelă perfectă între sarcini

Aș fi campat în fața cabinetului ginecologic, de preferință cu monitor ecografic atașat 100% din timp.
Inițial am avut ceva sângerări, wow, stres maxim că e iminență de avort, îndopat cu progesteron, somnolență și greață crescute din această cauză. 

Mai multă lejeritate cu investigațiile medicale: după testul pozitiv de sarcină, programarea la ginecolog abia prin saptămâna 8, să fie vizibile și bătăile inimii, dacă nu era Greuceanu-tată-erou mă lipseam de screeningul de prim trimestru (dublu test), și de vreo 3 vizite la ginecolog. Am sărit oricum peste alte investigații, de care nu mai aveam nervi și energie.
N-am mai avut nici o sângerare, am luat doar vreo 3 ovule de progesteron din cutia cumpărată preventiv


La prima ecografie 3D m-a apucat amokul, copilul arăta ca un extraterestru - n-am fost marele adept al pozelor, dvd-urilor și altor dovezi video din această perioadă. Doar poze cu burtica la exterior ce-am mai prestat


La ecografiile 3D (două la număr, pe a treia am sărit-o) nici n-am mai cerut poze, de s-au mirat medicul și asistenta ca de vreo dihanie
Tatăl in spe prezent la multe dintre controale și investigații. Obsedat de documentat foto și video sarcina.
Tatăl nu are timp să mă însoțească pe undeva (nu că ar avea pe cine, oricum sunt împotriva prezenței a x membri de familie la controale ginecologice de rutină). Foto? Ah, chiar nu avem nici una cu mine gravidă… păi lasă, că mai este timp...
Secretomanie. Cum burta nu s-a prea văzut până prin săptămâna 25/26, chiar n-am prea împărtășit informația cu multă lume, decât acolo unde era inevitabil (serviciu, casa de asigurări, mama, câteva cunoștințe apropiate).

Am spus devreme despre sarcină cam oricui, începând cu angajatorul

Alegerea numelui: o aventură de lungă durată, implicând un lung fișier Excel, cu combinații de prenume plus nume, cu voturi din partea mea și a lui Greuceanu… oho, comedie mare!

Lista de nume: redusă din start la o singură variantă, ce-i drept încă supusă variațiunilor

Cumpărături în exces pentru bebe, inclusiv creme, accesorii, aberații de care nu am avut nevoie, dar figurau pe ”listele” de necesar găsite pe internet

Ceva mărunțișuri pentru bebe, în special body-uri și salopete subțiri, din alea nu am număr mic.
Achizitii planificate: pentru fiul cel mare.
Pentru bebe doar scoică nouă cu isofix și un nou suport pentru masa de înfășat, scutece. Restul ori refolosim, ori ne lipsim. 

Cumpărături prea devreme pentru gravidă - m-am ales cu pantaloni super scumpi și super incomozi, când am remarcat ce incomozi trecuse termenul de returnare. Lenjerie de la farmacie - cea mai bună investiție din timpul sarcinii și alăptării. Sutienele de alăptat de după mi s-au părut o ororare, din toate punctele de vedere. 

O pereche de pantaloni de schimb, două bluze de gravidă, și astea târziu, când chiar nu mai încăpeam în nimic. Lenjerie, mai ales sutiene, de la farmacie, le iubesc! Sigur nu mai cumpăr de-alea de alăptat, cu capse și sisteme de închidere aberante. 
Încercare de a achiziționa o centură de gravidă contra durerilor de simfiză (retur), și o rochie (retur).

Cursuri prenatale de 2,5 ore x 6 săptămâni, cu tot cu tatăl vinovat.
Cursuri prenatale: mă lipsesc. Voi face un singur și unic curs de alăptare, pentru siguranță, fără tati. De respirat știam și înainte de sarcină, oricum nu a ajutat foarte mult nici la prima naștere. 
Citit mult despre sarcină, evoluție, naștere naturală versus cezariană, alăptare, sistem de asigurări și concedii medicale, respectiv de creșterea copilului, stresat cu hățișul birocrației germane
Citit despre alăptat, sugar, colici, vaccinuri (din nou, în avans, pentru siguranța personală).
Birocrația o am la degetul mic. Sper să găsesc la timp actele necesare, răspândite în cutii pe 3 etaje plus pivniță.
Frica de naștere în limite rezonabile, pe principiul supraviețuirii speciei umane de-a lungul milioanelor de ani. Plus progresele medicale din ultimele decenii, gen epidurală și cezariană – ce-ar putea merge prost?
Frică nasoală de naștere, acum știu la ce să mă aștept și nu mă amuză, nefiind deloc adepta ”naturii”, că doare ca dracu'. Aici personalul medical nu e adeptul epiduralei, dacă nu chiar mori fără te lasă bucuroși să te chinui, ignorând complet ”planul de naștere” fără vreun motiv bine întemeiat medical (și nu vorbesc despre cazuri izolate). De-aia nici nu mă laud non stop ce frumos am născut eu fără epidurală, wow – aș fi luat-o oricând binevoiau să mi-o dea, la un moment dat am regretat că nu am cerut morfină (deși aia chiar că ajunge și la copil). N-a fost deloc frumos, și m-aș scuti bucuroasă de o experiență asemănătoare. Mă tem că voi ajunge la clinică cu contracții și voi începe să mă isterizez nasol că eu vreau cezariană de urgență.

6 comentarii:

  1. Mi-a placut tabelul tau :-). M-a facut sa ma intreb cum a fost la mine... si parca am dus sarcina mai greu, nu stiu de ce. Poate pentru ca mai aveam un copil si nu apucam sa ma odihnesc cat trebuie, poate pentru ca eram "mai batrana" : D (roganismul meu s-o fi resimtit si el ca l-am trecut a doua oara prin jocul asta de hopa-mitica)... nu stiu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O colega imi impartasea zilele trecute dorinta ei de a ramane din nou imsarcinata. E mai tanara ca mine, cu doua fetite de 5/6 si 3 ani la activ. Cica de data asta vrea sa savureze sarcina. Ahem, pardon? La mine disonanta cognitiva maxima. Adica, o fi mai usor cu doi copii misunand dupa tine, decat fara sau doar cu unul??? Plus varsta, ceva factori de risc... Ca mai vrea un copil, inteleg. Dar sa 'savureze' sarcina??? Ma intreb daca e posibil... Inainte de sarcini mi se parea si mie frumos sa fii gravida, acuma... Cred ca daca s-ar mai pune problema de inca un copil as adopta mai degraba decat sa mai trec printr-o alta sarcina.

      Ștergere
  2. la mine toate 3 sarcinile extra mega diferite. si uite ca ultimile doua au si acelasi sex, si tot foarte diferite sunt,asa ca sa-mi mai zica mie careva treaba babeasca cu daca e fata e asa si daca e baiat e asa, ca-i pleznesc. :P
    si eu am sarit peste screenings si la sarcina asta a 3-a eram de 11 sapt cind m-am dus la prima vizita. Cursuri prenatale n-am facut nici la prima,asa ca n-o sa ma apuc acuma la a treia sarcina haha
    Voi ati gasit nume? Io nu ma pot hotari la nimica, parca nimica nu-mi place, nu se lipeste nimica de mine,asa cum s-au lipit numele pentru astialalti 2 copchii ai mei...Nasol la voi asta cu eipdurala...eu vreau sa incerc acuma, pentru ultima data sa nasc fara epi,dar ma indoiesc ca voi reusi. Aici, isi fac femeile birth plans ,scrise pe caiete speciale si-l prezinta la doctor si la asistenta si astia se iau in mare parte dupa dorintele mamei.
    si ca ultima idee...desi mi-a fost mega rau, si am ciunspe mii de dureri pe unde nici nu visam ca as putea avea ...I really enjoy being pregnant. :) Eu inteleg mamica care vrea sa savureze sarcina...uitindu-ma inapoi, dintre toate 3 sarcinile, a doua a fost cea mai oribila si totusi I really enjoyed it.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ai savurat sarcina, inseamna ca moasele astea chiar nu vorbesc numai asa, sa imi faca mie curaj. Cat despre nume, atata ne-am tot invartit in jurul unuia, plus 'lasa ca mai este timp', incat sunt convinsa ca nu va ramane ca varianta finala. Mie imi place mult prenumele sotului, el nu vrea sa auda de 'dubluri'. Cat despre forma burtii, asa ma amuza deja cei care isi dau cu parerea, ca numai nu nimeresc. Desi, omg, sunt sanse 50% pentru fiecare, chiar presupunand ca o fi gresit ecograful :)). Cel mai fain suna: 'inca un baiat?'. Afirmativ. 'Pai burta arata ca si cand ar fi o fetita'. Si-atunci de ce intrebi de baiat? Ieri i-am spus uneia ca da, asa e, mi s-a parut si mie la dus ca ar fi roz burta, nu albastra ca data trecuta :)))).

      Ștergere
    2. =)) M-ai facut sa rad cu replica asta cu burta roz, tare de tot! Si eu incerc sa savurez sarcina asta, dar nu prea ma lasa chiriasa (presupun ca n-a gresit ecografista :)), oricum noi ne-am hotarat la nume pt oricare varianta de sex), caci nu pot sa ignor faptul ca merg taaare greu uneori sau ca abia-mi mai gasesc locul pe scaun, la munca.

      Citind tabelul tau, ma gandeam ca ar fi interesant sa m-apuc de unul, dar zau daca am chef. :"> Prefer sa ma hodin, cand pot, cat pot si in masura in care imi permite si nazdravanul de 2 ani jumate din dotare. Cat despre parerile sau babismele din jur, incerc sa merg pe principiul, ursul merge, caravana trece. :D

      Ștergere
    3. Acum mai am timp sa dau ochii peste cap la babisme, mai ales ca dau peste babe tot umbland cu Viezurino pe la gradi. Tabelul l-am facut mai mult pentru mine (insomniile sunt si ele folositoare, dupa cum vezi), sa nu uit unele amanunte, sa nu confund sarcinile. O intrebam pe maica-mea zilele trecute ceva amanunte in directia, mi-a zis ca nu le mai poate plasa exact in timp, ca una sau alta nu mai stie daca le-a avut la prima sau la a doua sarcina etc. Si dupa ce vine al doilea Viezure, cred ca nu voi mai avea timp de asemenea paralele prozaice :)).

      Ștergere