Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

luni, 3 martie 2014

Marea consiliere

După cum povesteam aici, am fost trimisă la consiliere pe motiv de necomplianță a copchilului la metodele pedagogice din grădiniță. Programare din noiembrie pe ianuarie, ok, n-avem de ales.

Mă duc cu (destul de puțin) entuziasm la locul consilierii. Fac cunoștință cu un nene pedagog de profesie, dealtfel simpatic și cu picioarele pe pământ. Începem, evident, cu expunerea problemei: cum că pruncul urlă în fiecare zi când îl duc la grădi, nu vrea să rămână acolo fără mine, a început să încalce deliberat regulile, lovește obiecte și pe noi, părinții, însă niciodată un alt copil, face crize de isterie când încercăm să-l convingem să se spele pe dinți/urce în mașină/îmbrace cu orice, cuvântul lui preferat fiind 'nu', cu varianta 'nu vrei' (însemnând 'nu vreau'). Educatoarele nu mai știu ce să-i facă și vor o soluție. Nici mie nu mi-ar displăcea o soluție functională, deși mă cam îndoiesc că există. 

Nenea nu vede nici el o mare problemă, probabil ceva îl deranjează pe prunc și încă nu e în stare să explice/perceapă ce, din cauza vârstei. Doh, my point exactly! Deci, ce-i fac? Păi, putem încerca să venim în familie la consiliere, să cunoască și el copilul... Ok, venim. Scopul? Deocamdată incert. Mai ales dacă schimbăm grădinița în viitorul apropiat... Reveniți dacă problema persistă și peste 3 luni. Sunt mulțumită cu soluția? 

Ce să spun? Sunt mulțumită, în sensul că am avut impresia unei conversații cu o persoană competentă, fără prejudecăți, fără idei preconcepute pe care să insiste să mi le bage pe gât. Doar că asta nu mă ajută practic, cum dealtfel bănuiam, pentru că am mai citit și eu și îmi cunosc și pruncul din dotare, care insistă să își impună voința în pofida multor argumente logice. 

Ulterior, la marea discuție de evaluare a copilului după un an de grădi, sunt privită cu multă suspiciune când afirm că la consiliere nu mi-a fost oferită pe tavă nici o soluție minune, ceea ce de asemenea îmi confirmă ideea cum că (cel puțin una dintre) doamnele educatoare iau cam prea ad literam conceptele lor pedagogice, fără să țină cont de variabilitatea personalității pruncilor, care evident că nu reacționează identic la diverși stimuli educaționali. Al meu o fi din ăia care scapă de sub clopotul lui Gauss, unul de-ăla, mai special, doh (să nu intrăm în amănunte despre aventurile de la grădiniță ale părinților săi, și devierile lor de la conceptele pedagogice aplicate pe atunci... încununarea fiind datul afară al subsemnatei din 'Șoimii patriei', pe motiv de indisciplină la 5 ani). 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu