Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

sâmbătă, 8 martie 2014

Grădinița cea nouă

Azi am avut 'interviu' la grădinița cea nouă, din satul unde ne-am mutat - de cea veche ne-am despărțit săptămâna trecută. Dintr-un loc întreg s-a făcut o jumătate, adică iete, tanti (eu) e gravidă în lună mare, ce nevoie are să-și trimită copilul la grădi? Sper să nu mi-l revoce și pe ăsta din iunie, cică stau prost cu locurile și numai doi părinți cu full time job au dreptul la loc la grădi, mămicile în concediu de creștere a copilului se exclud. Big shit! 

Eu n-am în principiu nici o problemă să stau cu propriul meu copil, dar:
1. Argumentul limba germană - dacă până acum o vorbește decent, și din acest moment nu ar mai merge la grădi, când va mai recupera? Și nu mi-e tot una dacă va merge la scoală un an sau doi mai târziu pe motiv că nu are suficiente cunoștințe de germană. Să zicem că aș încerca să vorbesc eu germană cu el, în mod constant - ok, și românește cine și când îl mai învață? Îl trimit pachet la bunici în România? Atunci o luăm de la capăt cu neînvățatul limbii germane (și deschidem capitol nou, "Cum să ne exterminăm eficient bunicii în trei zile și cinci pași simpli - for Dummies"). Exclus!

2. Contact cu copii de vârsta lui, pe care nu am de unde să îi scot din altă parte, cunoștințe cu copii aici în sat nu avem, cele pe care le avem locuiesc destul de departe ca să ne vedem cam de 4 ori pe an, mai mult nu încape în programul nimănui. Plus, cu bebe mic și cu copil acasă am așa o vagă bănuială că nu rezist prea mult fără ajutor (care nu se întrezărește), tati se întoarce la lucru după 2 săptămâni. 

Deci vreau locul ăla la grădi!

Restul programului și detaliilor nu diferă de cele de la grădinița precedentă, cu excepția deloc de neglijat a faptului că grupele sunt mult mai mari (25 de copii la 2 educatoare). Grupa lui precedentă era de 10 copii (între 2 și 3 ani), la 3 educatoare. Circul obișnuit cu ședințe cu părinții în care ni se vor citi cărți pentru copii (nu glumesc, cu intonație și tot tacâmul). Voluntariat la făcut prăjituri... Hm... Poate mă înscriu la o rundă. Ajutat la bazarul cu lucruri pentru copii - ăstuia chiar îi văd și utilitatea practică. Probabil consiliere, dacă se constată că nu ingurgitează cantitatea de spanac prevăzută de legislația în vigoare...

Sunt curioasă dacă și cât de repede se va adapta copilul. Mă aștept la destulă rezistență. 

8 comentarii:

  1. Bebe mic? Cat de mic?:D De-asta v-ati mutat, deci, s-aveti spatiu! :p Si la noi vine unul, in vara! Sanatate si rabdare s-avem, zic!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deocamdata 'in fabricatie', ca si la voi, programat tot pentru vara :). Si nu, nu de-aia ne-am mutat, cumparasem casa mult inainte de bebe, dar in ideea ca cine stie, s-ar putea sa avem nevoie de spatiu :). Va dorim toate bune, usoare si frumoase pentru pana la vara... Voi stiti ce vine?

      Ștergere
  2. Acum am vazut bicicleta, :P, sunteti mai mari ca noi, eu de-abia am maine 21 de sapt. Inca nu stim sigur ce urmeaza sa apara, saptamana viitoare am morfologia de semestrul 2. Intai de toate sper ca e bine, pt ca la halul in care m-apasaaaa... Voi ati aflat? Toate bune si usoare si voua!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Spre deosebire de primul, unde de la inceput s-a fixat ca e baietel, acum ne tot poarta cu vorba, dar sansele sunt mari pentru inca un baietel.

      Ștergere
  3. Ha, am scris semestrul 2. :)) Is vraiste. Sarcina asta e complet diferita de prima, sunt mult mai sensibila la raceli, de altfel si acum sunt cam cobza si m-am saturat de vesnicul Oscillo. :( Noi am fost purtati cu vorba si la primul, asa ca ne-am obisnuit sa nu stim. Si-apoi, cand vad disperarea din jur sa avem o fetita, mai ca-mi doresc sa nu mai stiu ce e. :D Sanatosi sa fie, ca ai nostri sunt, baieti sau fetite! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Deci nu suntem singurii cu fetita 'pe comanda'. Ma apuca ceva cand aud! Adica, nu-i fix tot una? De-acuma servesc faza cu bicicleta... Aia vine :). Sotul e responsabil cu datul ochilor peste cap si soptitul 'hormonii!', cand ma infoi la cate un adept al fetitei/baiatului, ca sa nu imi iasa vorbe de isterica (desi zau daca imi pasa!).

    RăspundețiȘtergere
  5. aia cu limba e asa de absurda!! traiti acolo, copilul invata limba oricum!! Io nu am vorbit decit exclusiv rom cu fata ,pina am inceput cu scoala si acuma musai sa fac in engleza ( uneori ramin cu capsa pusa si-mi dau seama ca si dupa scoala, tot in engleza o au cu ea ) . Fata citeste si scrie romaneste ( cu accent american,bineintles, dar vorbeste) si engleza o vorbeste absolut perfect, fara accent (ca mine ) . Eu le vorbesc lor in romaneste si eu imi raspund in engleza,deci NU eu i-am invatat engleza, au invatat ei,ca asta e limba tarii si asta aud si asta folosesc. Sa nu mai spun ca fie-mea invata acuma si spaniola si a prins-o destul de bine. NU se incurca niciodata in limbi, nu vorbeste sau conjuga gresit, n-are absolut nici o problema.
    Copilul va vorbi germana ca un nativ, chiar daca tu vb romaneste cu el acasa. Io una nu m-as stresa pt asta . Si aia care zic...stii vorba aia: ciinii latra,ursul merge.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. S-ar putea sa ai dreptate cu ”prinsul” limbii. Din pacate vad chiar aici, printre copiii din familii de straini, ca aceia dintre ei care au contact doar cu vorbitori de limba materna practic nu prea se descurca la germana. Acolo unde unul dintre parinti e neamt, mai merge cum mai merge, dar unde ambii parinti si familia extinsa vorbesc aceeasi (alta) limba decat germana... depinde de copil si de anturaj. Nu vreau sa risc sa-l dezavantajeze astia la scoala pe motiv de limba, e cauza principala a abandonului scolar la copiii de emigranti, si nu avem, legal, nici alternativa cu homeschooling. Probabil ca la al doilea prunc voi fi ceva mai relaxata, in functie si de evolutia primului :D

      Ștergere