Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

luni, 17 martie 2014

De bune despre grădiniță

Joia trecută am vizitat, în sfârșit, grădinița la care mergem (la interviu nu am avut timp, iar educatoarea s-a scuzat că are alte interviuri și nu mă poate însoți personal). S-a nimerit ca joi să fie "Ziua porților deschise" (Schnuppertag), era vorba să merg singură, dar nu am avut cu cine lăsa pruncul acasă. 

Ajunsă la destinație cu un copil cooperant - minune! - și relativ la ora la care se presupunea (5 minute întârziate nu se pun), constat că mai era acolo o singură altă mami cu un copilaș de creșă, încă vreo 3 au venit mult, mult mai târziu. 

Grădinița asta e, după orice standarde, imensă. Și ca suprafață, și ca număr de etaje (3). Are inclusiv atelier de pictură și tâmplărie (traforaj am văzut eu), două săli de mese, o curte unde nu-mi imaginez cum ar putea cineva supraveghea 6 x 25 copii, cu iaz cu pești (le doresc educatoarelor mult succes în încercarea de a-l pescui pe fiul din dotare de țâșpe ori pe zi din bazin), cu șopron cu tot soiul de vehicule cu pedale ( mașinuțe, triciclete, biciclete cu ataș și coș, toate joase, potrivite pentru copilași de 3 - 4 ani). 

Programa e ca și inexistentă, respectiv constă în principal în supravegherea copiilor în timp ce ei fac diverse, la libera alegere. Se pot muta din grupă în grupă, doar o jumătate de oră pe zi sunt într-o anumită grupă, cu două educatoare 'principale'. N-am idee cum poate să funcționeze sistemul, dar probabil sunt eu bornată sau prea fixată pe educația clasică, pe grupe și cu programă fixă. 

Au până și o grupă de ajutor pentru cei care nu știu sau nu vorbesc bine germană, cică să o 'iau în considerare'. O iau, maică, doar că nu înțeleg exact pe ce motiv, că educatoarea nu a cunoscut încă Viezurele în persoană, deci nu are de unde să știe cât de bine stă cu limba, și mi-e neclar cum funcționează o astfel de grupă dacă, de fapt, copiii se amestecă după preferințe timp de x ore fără 30 de minute pe zi. 

Micul dejun trebuie adus de acasă, ceea ce la cealaltă grădi nu trebuia, sper să funcționeze, în sensul că sper ca pruncul să și mănânce. Masa de prânz o va lua acolo, iar la ora 13 îl voi culege acasă. 

La sfârșitul celor 2 ore de vizitare, chiar am avut greutăți să conving copilul să părăsim incinta, iar ieri, la plimbare, a tulit-o în direcția grădiniței, spunând clar și răspicat: "Mergem la grădi!". Am avut ceva dificultăți în a-l convinge că sâmbăta e închisă grădi, a trebuit să ne deplasăm până la poarta instituției, să ne convingem :). 

Deci mâine va fi prima zi de grădiniță adevărată, nu de creșă, sper să supraviețuiesc celor 90 de minute inițiale ”de adaptare” fără dereglări la 'mansardă', și îmi doresc să-i placă și Viezurelui. Vom raporta. 

3 comentarii:

  1. Mult succes!!! Astept noutati:)
    Mie-mi place asta cu "Altfel" de educatie, poate si pentru ca nu-s mare fan al educatiei clasice-aia cu tinutul copilului tintuit intr-o sala....Vreau si eu o astfel de gardi in Ro!! :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am raspuns pana azi pentru ca asteptam sa vad cum se prezinta teoria unei altfel de educatii in practica. Sincer, cam prea haotic pentru gustul meu... daca ar fi sistem Montessori sau orice alt concept educativ alternativ, dar ce se petrece acolo e haos total.

      Ștergere
    2. Am citit si continuarea azi, da..se pare ca descrierea aia de inceput nu prea are legatura cu ce se intampla practic... Din pacate...:(

      Ștergere