Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

vineri, 9 august 2013

Boleșnițe contagioase (1)

Diagnostic: parotidită epidemică. Oreion, dacă preferați. Săptămâna trecută. Umflătura de pe falcă e pe trecute, dar distracția abia a început! 

Weekendul trecut ni s-a umflat pruncul de la o oră la alta, am fost cu el la urgență, că de, dacă ar fi avut vreun absces tras de la ureche sau de la dinți or something. Nope, e oreion, zice colega. În ciuda celor două ture de vaccin. Bon. Ne dă antibiotic, că poate e totuși ceva bacterian - uh? Oreion bacterian??? Nu mai stăm la discuții, că n-are rost, vom ajunge luni la pediatra proprie și personală. 

Duminică am avut gardă, Viezurele a stat cu tati, a avut febră, n-a mâncat, de-astea. Luni dimineață la prima oră organizez vizită la medicul înlocuitor al pediatrei noastre aflate în concediu, ăla zice că nu e oreion, ci ”ceva viral” - aha! Eu mă cam înfig în coleg, că mi se părea cam sictirit, și rămânem că trebuie luat sânge pentru titrul de anticorpi miercuri, și pe urmă încă odată, ca să urmărim evoluția. Ne organizăm bine, eu stau acasă cu copilul în prima jumătate a săptămânii, tati în a doua, informăm grădi, totul regulamentar. 

Miercuri mergem la recoltare, pruncul face un circ de zile mari - cât de bine îl înțeleg! Pediatrul îmi spune că îl pot duce la grădi, eu vreau o adeverință, el zice că nu am nevoie, că a zis el! Nu suntem fix pe aceeași undă, remarc eu, mă sictiresc și mai rău, dar n-am de ales. Rezultatele vor veni lunea următoare. Hai că pot trăi cu asta. 

Joi mă prezint la lucru, unde mă informez despre oreion, despre reglementările în vigoare (infecția sau prezumpția de infecție trebuie trimisă SANEPID-ului local, care constă însă din birocrați. Poate au și medici, eu am primit o scrisorică de la un nene funcționar, cu care nu prea m-am înțeles). 

Vineri telefonez cu nenea de mai sus, la ora 10:00. De unde s-a infectat pruncul? Mda, bună întrebare, în perioada de incubație noi ne-am plimbat în Creta și înapoi, de unde să ghicesc acum unde și de la cine s-a infectat? Important doar că Viezurele poate merge la grădi luni, așa zice legea (!!!). Ok, mă relaxez. 

La ora 13:20, VINERI!!!, sună din nou nenea că da, copilul e în regulă, dar eu nu sunt, că nu sunt vaccinată și nici nu am avut boala, și să fac bine să rămân acasă 18 zile! Să dau în apoplexie! Fug după șefu pe coridor, îi împărtășesc noutatea, văd cum îi aterizează mandibula pe podea. Între timp eu perorez ceva despre anticorpi, ce-ar fi dacă mi i-aș verifica pe loc? E perfect de acord, îmi recoltează până și sânge... dar mă urmărește ghinionul, anticorpii se fac la un laborator extern, transportul a plecat la 13:00. Deci abia luni ajunge proba la laborator, pe seară, marți o prelucrează, posibil ca miercuri să primesc rezultatele. Mda. Iar dacă apar la serviciu înainte ca birocrații să îmi dea voie, sunt pasibilă de amendă, ca să nu mai vorbim ce scandal iese dacă fac într-adevăr oreion și infectez câțiva pacienți. 

Ajung acasă, tati e cam cătrănit de vești, dar încă ne păstrăm optimismul... până la următorul telefon, de la grădi. Că educatoarele de la grupa Viezurelui nu pot să dovedească cum că ar fi vaccinate de două ori contra oreionului, deci nenea de la Gesundheitsamt (n.a. SANEPID) le-a ordonat și lor să stea în carantină 18 zile. Luni va vedea directoarea grădiniței cum o scot la capăt până atunci. Eu, să mă preling pe podea! Deci luni sunt legată de casă, cu copil la purtător. În eventualitatea că anticorpii mei buclucași ar ieși pozitivi, însă, nu am nici un motiv să nu mă duc la serviciu, interdicția cade - să sperăm că nu înainte de marți. Și că, printr-o minune, directoarea va găsi o metodă de a oferi și copiilor din grupa Viezurelui acces la grădi, chiar fără educatoarele obișnuite. 

Prin urmare, așteptăm în suspans săptămâna viitoare și mărețele rezultate ale analizelor. Și sfârșitul Schulferien - vacanța școlară de vară, de 6 săptămâni - să revină lumea din concedii. 5 au trecut deja. 

- Va urma -

3 comentarii:

  1. Nu inteleg de ce e rau sa stai acasa. E concediu neplatit sau trebuie sa iti iei din concediul de odihna?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Concediu neplatit fortat in perioada de proba, care implica intre altele si schimbarea planului de garzi pe luna in curs. Deci sunt iubita de toti colegii. Plus ca oricum nu puteam duce copilul la gradi, ca s-a anulat grupa lui pentru o zi, desi am primit unda verde de la medic, cica nu e oreion.

      De stat acasa cu copilul in speta sanatos a fost chiar ok, doar ca ne-am iesit amandoi din ritm, gradi am reluat-o cu urlete si plans si circ, deci na...

      Ștergere
  2. oh ce situatie complicata ! Sanatate multa va doresc!

    RăspundețiȘtergere