Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

miercuri, 7 august 2013

Aplicații iphone

Disclaimer: N-am încercat sau descărcat nici o aplicație din cele enumerate, doar am citit articolul și descrierea lor din acel articol. 

Dacă tot vorbim despre naștere naturală, am găsit pagina asta: 13 Essential Apps for Labor and Birth Preparation. Doh!

1. Prima minunată aplicație: iHypnoBirth ”it will equipe you with tools that can create a positive birth experience”, pentru $4.99. Really? Pe mine, una, citatele motivaționale și tot blabla-ul pozitiv cu vizualizare și alte chichițe mă scot din sărite. Am încercat la modul serios, am fost la cursuri, am ascultat cu sfințenie predici, am făcut exerciții - m-am ales cu dureri de spate de la saltelele de yoga (hallo, saltele de yoga cu o burtă de dimensiunile unei lubenițe de 20 de kg??? și sunt întrebată de către o domnișoară subnutrită dacă mă simt ”confortabil” - nope, deloc, tanti, mi-ar fi mai bine pe un scaun, fotoliu, canapea, ceva chestie de-asta de șezut mai apropiată secolului 21) și cu nervii pe bigudiuri de la ”vizualizat” norișori, prunci săltăreți, case pe malul apei, spuma mării (!!!), ”calmul meu interior” inexistent. Eram mai câștigată cu o oră de pierdut vremea pe net, dar na, dacă e vorba de binele copilului nenăscut, facem și cursuri de-astea, cumpărăm aplicație, tot, orice, numai să iasă ca la carte. N-a ieșit, dar asta în episodul următor. 

2. My Birth Plan. Asta mai treacă-meargă, are și un soi de calendar cu programări, cel puțin din acest punct de vedere ar putea fi utilă. Cât despre planul în sine și discutatul lui cu doctorul... mda. Eu rămân la punctul meu de vedere, și anume că, dacă în timpul nașterii ceva nu merge conform acestui minunat plan, mama va fi supusă unui stress psihic inutil. Am avut și eu un plan al nașterii (mai de modă veche, pe hârtie), pe care l-am discutat în amănunt cu moașa, numai ca să constat că am pierdut degeaba timpul ăla, că nimic din ce am scris eu acolo nu a fost în cele din urmă respectat, fără ca vreun motiv medical să ne fi împiedicat. 

3. Man's Guide to the Delivery Room: asta sună cel puțin comic. Eu i-aș face-o cadou viitorului tătic, să aibă cu ce se ocupa în timpul travaliului, că înainte nu cred să o atingă :)). 

4. Birthing Methods: Comprehensive Guide??? Ok, cum spuneam, nu cunosc aplicația, pe asta aș vrea să o am, chiar și cu titlu informativ, la $2.99. De ce nu? Mai bine cu decât fără... deși mă îndoiesc că dacă ceva nu merge ca în planul de naștere, s-ar apuca cineva să frunzărească pe iphone în timpul travaliului, să vadă ce metode alternative de naștere are - eu mă informasem oricum temeinic dinainte, în timpul lunilor de sarcină, din toate sursele pe care am putut pune lăbuțele, cum presupun că au procedat cele mai multe viitoare mămici. 

5. Contraction Monitor - Contraction Counter and Timer: și asta îmi pare utilă, deși la mine un ceas obișnuit și-a făcut treaba ca ”timer”, iar de numărat l-am pus pe viitorul tată, să aibă și el ocupație, dacă tot se uita la mine ca la o bombă cu ceas. 

6. Baby Kicks Monitor: dacă înțeleg bine descrierea, numără de câte ori lovește bebelul din burtică într-o anumită perioadă de timp ce nu depășește două ore... Utilitatea? Poți și să-i dai pauză dacă vrei să te ocupi cu altceva și pe urmă să revii la numărat... Măcar e gratis, asta, se poate încerca. 

7. Baby's Coming: dacă îți amintești să o folosești la începutul travaliului, posibil să fie utilă. Noi am alergat prin casă ca nebunii, să terminăm diverse, viitorul tătic a cronometrat pe sărite, când se prindea că aveam câte o contracție, nici vorbă de introdus date în iphone. Sunat mama, spus că azi e ziua cea mare, scos rufele din mașina de spălat, terminat de făcut mâncarea, spălat pe cap, aspirat (pe asta nu m-a mai lăsat soțul să o pun în practică), dus bagajul la mașină, mâncat - cum spuneau toate îndreptarele pentru gravide, să nu leșine tati de foame în timpul travaliului, verificat actele, sunat la spital să le spunem că venim... din astea. 

8. Natural Child Birth: asta pare să fie pur și simplu descrierea unei nașteri naturale ”ca la carte”. Se găsește în diverse forme pe toate site-urile pentru mămici, plus că e propovăduită la orice curs despre și pentru naștere, dar, dacă viitoarea mami e dependentă de iphone, $.99 nu sunt un capăt de țară. 

9. Acupressure for Natural Pain Relief in Labor: yeah, right! Eu una i-am atras atenția viitorului tati că dacă pune și numai umbra unui deget pe mine în timpul travaliului, e de rău. Bineînțeles că nu am știu că așa va fi până nu am ajuns acolo, ne pregătisem cu ”arici” din aceia de masaj, omul se înarmase cu tehnici de masaj, na, ca la carte - la care eu îi interzic categoric să mă atingă! O singură dată a încercat, săracul, nu mai știu exact ce i-am spus, doar că am urlat la el să înceteze. Cred că abia atunci m-a luat în serios cu neatinsul. Moașa era deosebit de ”drăguță” și îl tot acuza că nu se implică destul! Poate voia să scoată el copilul? 

10. iLamazeGirl: așa cum spune și descrierea, crash curs pentru mămicile care până în momentul nașterii nu au învățat cum să respire... sau au învățat și au uitat :)). Și chiar că numai la prima naștere poate fi folosit, că la a doua nu mai ”mușcă” nimeni, cred. 

11. A Guy's Guide to the Delivery Room: nu prea înțeleg nici la asta descrierea, e pentru mame sau pentru tați? Tot cadou pentru tătici aș face-o, măcar sună cool, similar aplicației de la punctul 3. 

12. Best Birth Plan: asta cel puțin pare utilă, deși numele nu-mi inspiră simpatie. Măcar vei avea la tine toate datele necesare. 

13. Full Term Contraction Timer: pare mai utilă decât celălalt numărător de contracții (părere personală bazată strict pe descrierea aplicației așa cum apare ea în articol), și e gratuită. 

Mă întreb, aplicație care să nască în locul meu nu s-a inventat?


P.S. Ce aplicație chiar folosesc: MyDays. Ține evidența ciclurilor menstruale cu zile fertile, poți introduce metodele de contracepție, și multe altele pe care încă nu le-am explorat. La ce îmi e deosebit de utilă: să evit, pe cât posibil, gărzile care coincid cu menstruația. Evident, când scot iphone în timpul discuției de planificare a gărzilor, toți cred că îmi verific calendarul de cursuri de perfecționare :)). 

5 comentarii:

  1. in state, incepind din saptamina 28, doctorul spune ca trebuie sa numeri the kicks. Trebuie sa fie in perioada zilei cind e de obicei cel mai activ bebele si sa ai cel putin 10 kicks intr-o ora jumate-doua. Daca nu ai 10 kicks,mergi la medic si iti face o eco sa verifice bebele, ca inseamna ca ceva nu e OK. Probabil ca d-aia e app-ul ala cu kicks monitor :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Asta nu stiam :). Deci la voi, de cate ori ai chef de o ecografie, ii spui medicului ca nu ai simtit pruncul lovind de 10 ori? :)). Aici se recomanda doar sa nu treaca zi fara sa il fi simtit lovind. Dar sa numeri loviturile... o fi si asta o metoda, nu sunt in domeniu. Si aplicatia ar ajuta, dupa parerea ta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu, nu stau lucrurile chiar asa, ca aia de la asigurari nu-s prosti, doara nu crezi ca acopera ecografii pe degeaba? :)
      aplicatia e o porcarie haha come on, e asa greu sa numeri pina la 10?

      Ștergere
  3. :)) Excelent post! Dar MyDays chiar ma intereseaza. Exista si pentru Android? :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cica exista!

      http://www.androidpit.de/de/android/market/apps/app/com.chris.mydays/My-Days-Periode-Ovulation

      Ștergere