Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

joi, 4 iulie 2013

Profesia mea de vis

... e aceea de vrăjitoare. Nu glumesc! Vrăjitoare. Fiica mamei Omida, or something. Geenie of the lamp. Dacă se poate, blondă cu accent corespunzător părții ăsteia de lume. Care pocnește din degete și toate problemele de sănătate dispar ca prin minune. 

Păi la ce bun să faci facultate, rezidențiat, supraspecializare, pregătire medicală continuă, când:

1. Toată lumea ”știe” diverse. De exemplu, că insulina, ca medicament, ”dă dependență” și face foarte rău, inclusiv diabeticilor, fiind mai indicat să le recomand tratament homeopatic. Mda. Sau că antibioticele sunt de la diavol, și infecțiile se tratează cu apă de ploaie descântată la răsărit la colțul casei. Inclusiv alea nosocomiale.

2. Vitaminele sunt baza alimentației. Să ne înțelegem, nu alea din legume și fructe, ci din cele sub formă de pastile sau injecții, denumite și ”suplimente alimentare”. Fructele și legumele se digeră greu și nu conțin necesarul recomandat de vitamine și minerale, care trebuie suplimentat fără greș. Degeaba îmi bat eu gura că unele nu se absorb, că unele au nevoie de timp să se acumuleze, că altele pot avea efecte adverse în exces, nu interesează pe nimeni.

3. Tot ce e natural e bun. Numai strănutul trebuie combătut asiduu, tusea nu. Strănutul prevestește răceala, tusea... na, e și ea acolo, dar poate fi tratată cu codeină, scopul final fiind să scapi de tuse, nu de boala care o provoacă.

4. Febra musculară nu există, orice durere de picioare e tromboză. Chiar și după excluderea trombozei, pacientul e suspicios, nu crede că nu va muri și îi va trece, vrea să fie internat, căutat din cap până în picioare, eventual chiar supus unor proceduri invazive, pe principiul că dacă doare, precis are efect.

5. Dacă recomand internarea pacientului, se cheamă că e pe moarte și tot cioporul de rude se lamentează că nu au bani de înmormântare. Singur pacientul rămâne optimist și refuză cu vehemență internarea, pe motiv că nu are cine îi uda florile sau hrăni peștii din acvariu... de, rubedeniile se pregătesc să-l îngroape, nu să-l ajute.

6. Toți vor să fie tratați de către ”șef”. Eu una n-am nici o problemă cu asta... șeful însă e împotrivă :).

7. După ce le explic timp de jumătate de oră ce și cum despre diverse boli, prezentându-mă ca medicul de salon, pacienții... cer să vadă un doctor :)). No, cel puțin știu că îmi iese aia cu invizibilitatea.

8. Orice înțepătură de țânțar, purice, muscă de cal e înțepătură de căpușă, trebuie venit cu ea ”la tratament” în urgență, preferabil undeva între 2:30 și 4:30 dimineața, deși evenimentul s-a petrecut cu 2 zile în urmă.

9. Omul trebuie să doarmă toată noaptea, 8 ore, ca lemnul, orice foială necesită somnifere tari. Câteodată mă gândesc să le spun unora că, uite, am luat un somnifer de ăsta, vorbim mâine dimineață, când mă trezesc eu :).

10. Fumatul rulează! Doar idioții de medici susțin că ar cauza cancer la plămâni, bunicul unei cunoștințe a fumat până la vârsta de 107 ani și a murit de moarte bună. Că pe lângă el s-au dus mii de oameni tineri cu cancer la plămâni n-are nici o relevanță.

11. Pacientul are întotdeauna dreptate. Și vine la urgență la ore imposibile din noapte ca să îmi comunice și mie acest lucru.


7 comentarii:

  1. deci cu alte cuvinte, nici nemtii nu-s diferiti de romanasii nostrii dragi...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oameni si ei... plus procentul mare de straini cu ale lor obiceiuri. Ce n-am auzit inca e amenintarea ca vor chema televiziunea daca nu sunt tratati pe loc, le e destul de clar ca nu sunt medici destui si, dace e nevoie, asteapta o ora - doua - trei sa le vina randul, fara sa devina isterici sau sa ridice tonul.

      Ștergere
  2. Suparare daca iau articolul fix asa cum e si il pun la mine? :) Imi place prea mult!!! Bineinteles ca pun si sursa! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Pune-l, daca vrei, n-am nimic impotriva.

      Ștergere
  3. Într-un an și jumătate în Germania, abea săptămâna asta am pățit să facă un aparținător scandal că nevastă-sa așteaptă de 20 de minute și nu a venit nimeni s-o vadă. Când i-am zis că timpul mediu de așteptare la noi în urgență la ora respectivă era de circa 90-120 de minute, s-a mai calmat dar nu de tot.

    Sincer să fiu, ceea ce povestești tu acolo se potrivește mai degrabă în România decât cu experiența mea în Germania de până acum. Sau poate sunt doar eu într-o regiune cu pacienți mai complianți.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta cu scandalul pentru asteptat nu am patit-o nici eu, tocmai am precizat ca raspuns la un comentariu anterior. Dimpotriva, majoritatea sunt dispusi sa asteapte. Mai bombane, dar de obicei asteapta, mai ales daca le spui dinainte ca dureaza.

      In rest, alea cu vitaminele, somniferele si tromboza sunt la ordinea zilei, cel putin una pe garda, deja aproape pot sa prevad statistic cum va arata Übergabe. Chestia cu 'am venit, dar nu ma internez ca nu e nevoie' iar e destul de frecventa, mai ales la straini (si culmea e ca avem destui).

      Eu prea multa experienta in RO nu am, doar ce am mai vazut prin facultate, asa ca nu pot spune exact ce e pe acolo. Probabil ca pacientii sunt la fel peste tot, doar procentele de 'perle' difera.

      Ștergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere