Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

sâmbătă, 18 mai 2013

Diagnostic corect!

Ieri, la spital, ora de comentat radiografiile. Vine la rând unul dintre pacienții internați de mine, ajuns tot la mine pe secție. Deci îl cunoșteam. Îl cunoștea și șeful, era client vechi, încă înainte de a începe eu acolo. Scoate șeful radiografia ultimei internări, să o comparăm cu cea actuală, constată că sunt oarecum asemănătoare... cu excepția a două umbre dreptunghiulare cam de 2 x 1 cm, câte una pe fiecare plămân, la înălțimi diferite. Și mă ia la întrebări despre unde a fost pacientul, dacă a fost la chirurgie toracică, unde îl trimisese el cu j de luni înainte, și cam ce i-au făcut ăia (adică ce terapie, eventual operație). Eu raportez ce știam, anume nimic în plus, că da, fusese la chirurgie toracică, dar nu era în stare să îmi spună ce-i făcuseră, și nici hârtii medicale nu adusese, voi suna eu medicul de familie sau clinica de chirurgie toracică să întreb, cu prima ocazie. Nimic neobișnuit. 

Șefii (doi la număr, unul ceva mai al meu decât celălalt) și colegii se holbează în continuare la radiografii, una față, una profil. Mie nu-mi pica fisa de ce, că nu avea pneumonie, nici altceva mai deosebit decât la ultima internare. La un moment dat, unul dintre șefi comentează că el nu poate nici măcar să își imagineze ce procedură chirurgicală (hă? eu nu știam ca pacientul să fi fost operat) folosiseră colegii chirurgi toracici, ca să genereze o astfel de imagine, celălalt spune că orice ar fi, tot trebuia să se vadă și pe radiografia de profil.

Moment în care pe mine mă apucă un râs isteric, și întreb dacă cele două dreptunghiuri sunt problema. Da, ele erau. Am idee ce ar putea fi? întreabă un coleg, iritat de chițăielile mele.

Cataramele de la bretelele pacientului. Și pe radiografia de profil nu apăreau, pentru că burta uriașă peste care se întindeau sus numitele bretele ieșise din cadru! Pam-pam!

Acuma să nu credeți că sunt eu geniul radiologiei, dar consultasem pacientul și remarcasem bretelele, nu e ceva ce vezi zilnic. Nu aveam de unde să bănuiesc că i se va face radiografie cu ele cu tot. Îmi amintesc că în facultate la cursul de Radiologie ne arătau, pe lângă radiografii clasice, unele total aiuristice: una cu un ceas mare cu lanț în mijloc, peste silueta inimii, unde eu am întrebat ca proasta cum o fi înghițit pacientul ceasul respectiv... nu îl înghițise, se afla în buzunarul pijamalei în care fusese omul radiografiat! Treabă de perspectivă :).

2 comentarii:

  1. da la voi nu va pune sa va dati tot jos ? aici iti spune ca nu ai voie sa ai absolut nimic pe tine, decit un tricou sau maieu. Cind a avut fiu-=mio pmeumonie m-au facut sa verific ca nu are nimic pe hainele lui ( gen catarame sau nasturi sau etc etc) care sa strice radiografia.

    RăspundețiȘtergere
  2. Evident ca procedura e sa dai tot jos inainte de radiografie. De-aia au fost si sefii atat de socati de 'interpretarea' mea. N-am idee de ce nenea a fost lasat cu bretelele pe el, poate din cauza ca nu respira prea grozav si tehnicienilor de la radiologie le-a fost teama de el. Enigma :)).

    RăspundețiȘtergere