Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

miercuri, 3 aprilie 2013

Grădinar

Am început de ieri grădinița. După nu știu ce sistem, n-am reținut exact. Suntem în faza de acomodare. Adică ieri ne-am dus frumos până acolo, și el nu a vrut să intre, că pe partea opusă a străzii e parcul, dar a tâșnit înăuntru când a văzut că o altă mămică vrea și ea să intre - nu să-i taie calea, ci mai degrabă de frica ei :)). 

Evident, nu a vrut să se dezbrace, nu a vrut să intrăm în grupă, nu a vrut jos din brațe - toate cam cu durata a 2 minute. În decurs de o jumătate de oră fumase deja marea majoritate a jucăriilor, educatoarea dădea semne de încântare, eu mă socoteam că voi avea o jumătate de oră liberă în curând, că îmi va propune să încerc să îl las acolo... no way! Trece ora prevăzută de sistem, educatoarea îmi spune să plecăm. Eu, cam șocată, copilul începuse să se simtă bine. Îl chem, nu vrea să vină. A trebuit să îl fugăresc prin sală, să îl prind și să ies cu el, că educatoarea insista că acuma gata, s-a terminat timpul, să îl iau pe sus dacă altfel nu vrea! Hă? Și asta ar trebui să îl convingă să îi placă acolo? Evident, s-a lăsat cu proteste masive. 

Ieșim, dăm de toboganul din curtea grădiniței, plasat prost chiar în fața geamului grupei lui. Copilul fuge într-acolo, îl las în pace, că abia se liniștise, doar nu făcea nimic rău. Pe geam, educatoarea îmi face semn să îl iau, să plecăm... Sunt eu sărită de pe fix, sau ”alungatul” ăsta nu e chiar pedagogic? Am impresia că fiu-meu nu e încă pregătit să reacționeze pozitiv la psihologie inversă... ce să mai vorbim de mine :)). 

Sunt curioasă ce va fi mâine, deja ne-am făcut program pentru după grădi, să nu ne mai surprindă plecarea nepregătiți.

Later edit: Am descoperit 'docomentele' unde am notat eu când mi-au povestit educatoarele despre sistemul de adaptare a copilului la noul mediu grădinăresc. Este vorba despre 'Berliner Model': părinte însoțitor - orientarea spre o persoană de referință - conștientizarea despărțirii, dacă mă ajută capul să traduc corect. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu