Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

duminică, 31 martie 2013

Cars 1, 2, 3, infinit

Mamele de băieți cred că au luat cunoștintă de faptul că Lightning McQueen e noul Hello Kitty, varianta masculină :). Vreau să spun, noul trend în materie de logo-uri. Evident, Viezurele e înnebunit după mașini în general, iar eu, neștiind în ce mă bag, i-am achiziționat de la Aldi sau Lidl, care au avut în ofertă cu un preț imbatabil, cartea Cars 2. În germană, logic. Textul e scris astfel încât am destule dificultăți în a înțelege unele conexiuni logice, necum să i le mai explic și copilului, așa că am căutat întâi pe net și am găsit pagina asta, unde m-am mai lămurit măcar cu personajele, dacă nu și cu acțiunea filmului de desene animate. 

Acum citim în fiecare seară despre Cars (mașini, denumite și ”agu” - o derivație mai puțin evidentă pentru ”auto”). Din ce pruncul nu era deloc interesat de vorbit, de denumit fructe, legume, animale (însă zgomotele scoase de fiecare îl amuzau), mă pomenesc că umblă după mine prin casă cu respectiva carte, repetând obsesiv niște înșiruiri ciudate de silabe. În cele din urmă a reușit să pronunțe perfect numele personajelor, inclusiv McQueen - ”Maquiiin” și Sarge, pe care îl spune doar șoptit. Bully, Holly, Finn și Hook (cel puțin așa susține varianta germană a cărții că l-ar chema pe Mater, camionul maro) n-au fost o problemă, nici ”Luighi”, doar pe Guido îl transformă în ”Guigugu”. 

Deșteapta de mă-sa s-a socotit că, dacă tot are copilul o pasiune, să îi cumpere cadouri care să-i placă, deci din seria obiectelor cu Lightning McQueen. Bun, am găsit până și periuță de dinți electrică ornată cu personajele din Cars, ca să nu mai vorbim de uzualele obiecte de îmbrăcăminte, papuci de plajă, mașina de jucărie în sine și DVD-ul cu partea întâi a filmului, să ne culturalizăm și noi, adulții. 

Copilul a fost foarte încântat, noi și mai și, când am observat că de-acuma își cere singur peria de dinți și chiar acceptă să îl spăl eu cu ea, fără să mai însceneze urlete demne de Apocalipse now, de credeau vecinii că îl maltratăm nasol.  El, care nu are o părere prea bună despre papuci, fuge prin casă după mine să îl încalț cu șlapii McQueen. La DVD s-a uitat puțin, nu are încă vârsta necesară pentru a urmări întreaga acțiune a unui film de peste o oră, plus că nu prea e obișnuit să se uite la TV, dar am impresia că va recupera curând :). Însă îi plac personajele, le recunoaște și mă ceartă dacă vreau să sting TV-ul în timp ce merge filmul la care nici măcar el nu se uită. 

Am descoperit recent că mama mea și bunica lui Viezurino i-a făcut lui cadou mai demult o păturică roșie cu doi ochi (părerea mea, înainte de a o desface complet). Copilul a recuperat păturica din dulap cu un entuziasm suspect  - acoperitul, chiar și în timpul somnului, e întâmpinat cu proteste masive încă de la naștere - și acum o duce cu el prin casă, nu ca să se acopere, ci ca să vadă el mașina. 

Ca variație la ”mașina galbenă mare”, ”mașină, mamă”, ”mașina cu sirenă”, am redenumit tot parcul auto din dotare după personajele secundare din film, deși nu aveau nici o legătură, la origine. Întâmplarea face să fi adus din Dubai o mașină mică galbenă, acum ”Luigi”, plus o oroare cu baterii care face un zgomot infernal (nope, nu i le-am mai înlocuit când s-au epuizat) pe care am rebotezat-o Ramone, ceva gadget albastru cu șofer, pe care dacă apeși țâșnește înainte, acum ”Guido”, plus originalii Hook și Lightning McQueen, și Red, mașina de pompieri venită cu un set de Lego. Nu știu exact dacă am inventariat toate personajele :). 

La următoarea sărbătoare cu obligativitate cadouri am pe listă DVD-ul Cars 2 și Cars 3 (cică a apărut și acesta), și eventual cartea Cars 1. Distractiv-educativ la extrem. Ca să mă ”scot” și să ating și latura neglijată de educativ, l-am procopsit pe copil și cu plastelină, și acum ne distrăm copios, el aruncând-o și eu culegând-o de pe gresie, modelarea ei se pare că încă nu îl atrage. Poate doar dacă aș reuși eu, în culmea inspirației și talentului lipsă, să transform cumva masa de plastelină roșie în mașină... cred că se cere căutat un tutorial pe youtube :). 

2 comentarii:

  1. cunosc perfect situatia, doar ca la noi e cu Thomas the train. IN rest, identic :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Thomas the Train... macar sa stiu ce pericole ma mai pandesc si sub denumirea asta :)). Ca de Batman, Spiderman si alti 'man' m-am ferit cu folos pana acum, or fi pentru grupa urmatoare de varsta.

    RăspundețiȘtergere