Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

sâmbătă, 5 mai 2012

FISBUC reloaded

V-am mai povestit aici despre FISBUC - prin care se intelege FACEBOOK. 

Ieri ascultam doar cu o ureche stirile de la TVR Info, cand imi atrage din nou atentia 'Fisbuc'... o data... de doua ori... am ciulit auzul meu fin, si Mircea Radu a tot repetat Fisbuc, cat timp a tinut stirea despre listarea la bursa a site-ului Facebook. Sunt eu alaturea cu drumul, sau pronuntia e total gresita? Din cate stiu, in limba romana ori se pronunta cum se scrie, deci ar fi efectiv 'faceboc' sau 'fasboc' (suna horror oricum), ori se adopta pronuntia limbii de origine, in cazul asta engleza, adica 'feisbuc' (nu ma intrebati cum se scrie fonetic chestia asta, ca nu am idee). 

De ce ma deranjeaza? Pentru ca e vorba de televiziunea nationala, care mie una mi se pare ok per ansamblu, si nu inteleg cine ii instruieste pe stiristi sa pronunte asa! Oameni buni, nu e vorba de ceva nume nemaiintalnite, ci de cea mai populara platforma de socializare online... cat de dificil e sa afli pronuntia corecta, in special pentru cei care lucreaza in mass media? Si se mai plang unii ca televiziunile dezinformeaza... si incetatenesc incultura, as adauga eu. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu