Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

vineri, 4 mai 2012

E grele premierele...

Mi-e greu sa ma trezesc dimineata, tot ce imi doresc e sa mai fur cateva secunde-minute-ore de somn in plus. Puitzul insa e insistent, se foieste, incepe sa gangureasca, imi trage picioare, pumni, palme, dupa caz si pozitia lui relativa fata de diversele mele organe. Nu reactioneaza defel la indemnurile mele soptite de a mai dormi, incepe sa se deplaseze prin pat astfel incat pana si simturile mele inca amortite sa reactioneze, ba ca s-a apropiat prea mult de margine, ba ca a cazut peste capul lui taica-su, ba ca a scapat suzeta intre saltele si nu o mai poate extrage - jale mare, dom'le, parol! - ba ca diverse. 

Evident, pana la urma reuseste sa ma determine sa deschid ochii, eveniment intampinat cu zambete si chiote de bucurie, de parca renuntase la idee :). Il salut pedagogic cu buna dimineata, ma frec la ochi, incerc un soi de zambet care ma tem ca aduce a strambatura horror, il mangai, il alint. Mai nou, se lasa! Dupa care incepe sa imi povesteasca probabil ce-a visat, eu comentez doar 'da, mama?', 'chiar asa??', 'serios??', de parca as intelege totul - v-ati prins, habar nu am ce peroreaza acolo. Oricum, isi puncteaza discursul cu ridicari de brate, care inseamna ca 'atata o sa creasca baiatul cand o sa fie mare', si e foarte multumit cand eu inteleg macar gestul si repet fraza asta. 

Ieri se juca plin de verva cu suzeta. Dupa ritualul de rigoare, ma trage de mana sa intind palma si... imi da suzeta. Pentru prima oara, imi da ceva! Si o lasa acolo, sa vada ce fac cu ea. Ii multumesc, iau obiectul, il studiez pe toate partile si i-o intind lui - o insfaca bucuros. Apoi se apropie si ma linge pe obraz - cred ca a vrut sa ma pupe, inainte musca in proces, acum pare sa fi inteles diferenta dintre mancare si alint. Ma imbratiseaza scurt, cu amandoua mainile, apoi o ia din loc tipand 'achiachia' - ghici pisica ce-i? Inca nu m-am prins daca 'achiachia' reprezinta pocirea celor trei silabe ale cuvantului 'pisica' sau interjectia tripla 'miau miau miau', pentru ca se pare ca la mine pisicile toate miauna triplu (afirmatia consortului).  

Azi ne-a vizitat scurt o tanti. Din bratele mele, Puitzul i-a aratat si ei cat de mare va creste, dar a tinut antebratul mai la orizontala, astfel incat respectiva a crezut ca vrea sa ii dea ei manuta si a dat sa il atinga. Urlete bruste de protest, catarat la mine pe cap aproape, tipand 'ma mama ma'. Tot ca o premiera, de data asta s-a prins bine cu amandoua bratele de gatul meu si a refuzat sa fie depus altundeva in prezenta tantilei, etalandu-si o serie de calitati de acrobat pe care nu i le cunosteam in aceasta forma. 

Tot azi a inceput sa faca primii pasi nesustinuti. Intai timid, intre masa si canapea, cam 10cm de spatiu. Apoi s-a lansat in haul camerei de zi, deplasandu-se cam o jumatate de metru, aproape 3 pasi clatinati de-ai lui, intre comoda cu televizorul si bratul canapelei, numai ca sa arunce pe jos o jucarie aproximativ mieunatoare pe care eu, mama denaturata, i-o tot prezint drept pisica, de parca el ar fi prost sa nu remarce diferenta. 

Nu e chiar o premiera, dar recunoaste apa in aproape toate formele, la robinet, in pahar (nu, nu ca sa o bea el, WTF?, ci ca sa o scuipe!), in rau (am crezut ca doar in paraul peste care trecem pe pod in plimbarea zilnica, dar m-am inselat, a inceput sa tipe 'aca' si la Praga, cand a vazut Vltava), in vana, in piscina, in baltoace, in masina de spalat rufe. Cand aude zgomotul dusului incepe sa repete ca hipnotizat 'aca', 'aca'. Problema e ca acest 'aca' desemneaza apa, cu siguranta, dar si 'asta', 'acolo' si inca vreo cateva zone si pozitii din casa, am eu impresia, uneori 'aca' e si stejarul din fata ferestrei. Animalele vii (detinem o impresionanta zoologie in zona, compusa din capre, cai, caini, iepuri domestici si salbatici, gaini, rate, gaste, lebede, vaci, purcei, caprioare, porumbei, berze, magari - asimilabili cu caii, nu face diferenta), cu exceptia pisicii 'achiachia', sunt toate din categoria 'eiiiii' sau 'aiiie' plus zambet pe toata fata. 

Si mai face el si alte multe minunatii, pe care ma-sa picata in freza de somn, dar dependenta de net, nu si le aminteste la ora asta destul de clar ca sa mai filozofeze despre ele. 

Noapte buna, lunga, lunga... 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu