Lilypie - Fifth Birthday

Lilypie - Second Birthday

sâmbătă, 24 martie 2012

Bilanț anual

Mai sunt câteva - puține - zile până la data exactă a bilanțului. Adică până la aniversarea de un an a Puitzului. 
Și pentru că listele sunt la modă, iar eu oricum le ador, here it goes: 

1. Ce mi-ar fi plăcut să fie altfel la naștere: cam tot. Cu excepția vremii :). Și a faptului că, în ciuda incompetenței și răutății moașei, Puitzul s-a născut sănătos. Mulțumită medicilor prezenți. 

2. Ce aș face eu altfel: multe.

În principal, nu aș mai asculta nici un sfat neavizat, începând cu familia și terminând cu personalul medical pseudocalificat și fără chef de muncă, a cărui indiferență ne-a cam dat peste cap planurile cu alăptatul. Nu m-aș mai lăsa stresată nici măcar cu telefoane în primele 2 luni după naștere, că vizitele le-am șters din start din agendă. 

Aș ști să îmi îngrijesc copilul mai bine, cu mai puțin stres, cu mai multă răbdare. L-aș lua din prima clipă să doarmă cu mine în pat. Aș încerca să îl port mai mult în Manduca (o vreme, Puitzul plângea de fiecare dată când îl strecuram în dispozitiv, deși mie mi-ar fi fost foarte comod să îl port). Aș folosi de la început scutece biodegradabile, poate chiar aș avea curajul să le încerc pe cele refolosibile. 

Nu aș mai cumpăra munți de haine, și în nici un caz bluze, și așa am folosit doar body-uri cu jachetă peste, pe motiv că bluzițele se suflecau, devenind atât inutile ca protecție contra frigului, cât și incomode. Aș folosi doar salopete întregi cu sistem de închidere pe interiorul picioarelor timp cât mai îndelungat. 

Aș achiziționa un bouncer, deși Puitzul s-a descurcat foarte bine și fără. 

Aș poza la fotograf burta, copilul la naștere, la o lună, la trei luni, la botez (da, și acolo am reușit să ratez ocazia). 

Mi-aș programa fără nici o ezitare concediu de maternitate de 2 ani, fără grija de a muri de foame în timpul ăsta, și cu o maximă indiferență față de carieră :). 

M-aș socializa mai mult cu alte mămici cu copii de aceeași vârstă, nu doar virtual, și aș face gimnastica postnatală la cursurile de seară, fără copil după mine, ca să rămân și eu cu ceva din cele 6 cursuri, iar tati să rămână cu ceva din copilăria timpurie a lui bebe :).

Pentru că în Germania NU se vaccinează nou născuții împotriva TBC, aș achiziționa din vreme vaccinul și aș insista să îi fie administrat copilului imediat după naștere. 

3. Ce nu aș schimba pentru nimic în lume: copilul, evident, și sănătatea lui de fier :). Și faptul că am câștigat încredere în instinctul meu de mamă, drept pentru care mă simt foarte în largul meu să contrazic orice opinie a ”Radio Șanț” (Crengu mi-a reamintit recent expresia într-un comentariu). 

Faptul că ne-am propus de la început să călătorim cu copilul, iar acum se dovedește că bine am făcut să nu ne închidem cu el în casă. N-am fost absurzi să îl târâm în locuri total nepotrivite copiilor, dar nici nu am  respectat cel mai strict program cu putință. Nu cred că am chinuit copilul, în pofida numeroaselor ”proteste din public”. Iar ceea ce nu a funcționat ca la carte cu mâncarea, somnul și altele nu pare să aibă nici o legătură cu strictețea programului zilnic, pe verificate.

Faptul că am rezistat eroic tentației de a face din copil cobai pentru diverse preparate mai mult sau mai puțin homeopate (cu excepția globulilor Osanit și a picăturilor de ochi cu Euphrasia de la WALA), precum și tentației de a-l asepsiza, în pofida comentariilor isterizate ale unora. Acuma nu vă închipuiți că l-am lăsat murdar, sau i-am permis să se târască prin gunoi, dar i-am făcut baie odată la 2-3 zile, până pe la 9 luni, când a început să se târască. Asta pe de o parte pentru că avea o piele uscată de mic, iar apa de aici e plină de calc și provoacă un plus de uscăciune a pielii. Pe care da, l-aș fi putut combate prin aplicarea de ulei sau creme speciale, care însă miroseau cam ciudat, iar dacă nimereau sub granița scutecului, provocau iritație, indiferent de marcă. Așa că am spălat copilul cu apă, mai târziu cu șampon pe păr (când i-a mai crescut, pe la 8-9 luni, că înainte nici nu aveam ce să spăl de el), acum am trecut la combinația aia de șampon cu gel de duș, și se pare că nu mai are nici o problemă cu uscăciunea pielii.

Faptul că l-am vaccinat, și voi continua cu schema de vaccinare recomandată de STIKO (Ständige Impfkommission) sau de oricare din comisiile statale din orice parte a lumii ne-am afla.

Bănuiesc că îmi voi mai aminti pe parcurs diverse amănunte pe care le-aș fi putut menționa aici. Dar în linii mari, cam ăsta ar fi bilanțul.





2 comentarii:

  1. Inteleg ca astazi e marele eveniment, asadar la cat mai multi ani puitzosi si sanatosi. :D

    Si eu as avea cate ceva de schimbat, deci pana cand va face Nazdravanila 1 an se vor tot aduna, cu siguranta. :))

    Pana una-alta, maine implineste 6 luni, nicio zi nu mai seamana cu alta (incepusera, intr-o perioada, sa para ca dintr-un program) si vine intrebarea: cand a trecut timpul? Dar cu siguranta nu sunt singura care se intreaba asta! :)

    Zi frumoasa si distractie pe masura s-aveti!

    RăspundețiȘtergere
  2. @Crengu: multumim frumos de urari, da, asta era ziua cu pricina :). Si am petrecut-o mai prozaic decat m-am asteptat, raspunzand la muuuuulte telefoane de felicitare.

    RăspundețiȘtergere